قاری بین المللی قرآن کریم گفت: خانواده در هدایت و تشویق بچه ها به سمت قرآن و فراگیری و قرائت قرآن نقش بسزایی دارند.

مزد ۲۵ سال مانوس بودن با قرآنم را در مسابقات تونس دریافت کردم/بودجه قرآنی مدارس ما هم خیلی اندک است

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن تونس به کار خود پایان داد و «حسین پور کویر» نماینده کشورمان به عنوان نفر دوم این رقابت‌ها در رشته تلاوت معرفی و تجلیل شد. به این انگیزه با ایشان به گفتگو نشسته ایم که می خوانید:

قدس آنلاین: از چه زمان تلاوت و آموزش قرآن را آغاز کردید؟

پور کویر:من از سال ۷۶ تلاوت قرآن را زیر نظر اساتید خوب خراسانی آغاز کردم و مسابقات تونس هم اولین حضور بین المللی من بود که به مقام دوم این مسابقات دست پیدا کردم

قدس آنلاین : چند سال است که تلاوت قرآن می کنید؟

پورکویر: من غریب به ۲۵ سال است که مفتخر به نام قاری قرآن هستم و در حال حاضر هم با کسب مقام دوم مسابقات بین المللی تونس را مزد این همه همه سال مانوس بودن با قرآن و قرائت قرآن را دریافت نموده ام. هر چند پیش از این مفتخر به مقامم که قاری و ماذن بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) هستم.

قدس آنلاین: از کدام کشور ها در این مسابقات شرکت داشتند و بجز کشور مان چه کشورهای دیگری موفق به کسب مقام اول تا سوم این مسابقات شدند؟

پور کویر:در این دوره از مسابقات تونس حدود ۳۰ کشور از تمام دنیا شرکت داشتند که الجزایر مقام اول و ترکیه هم مقام سوم این مسابقات را کسب کرد.

قدس آنلاین: در محضر چه اساتیدی تلمذ کرده اید؟

پور کویر: اساتید ارجمند حسن دخت مشهدی، علیاحمد آبادی، رجایی، اخوان فاطمی، شاه میر اصفهانی و...و کماکان هم در محضرشان تلمذ می کنم.

قدس آنلاین: یک قاری بین المللی در روز چند ساعت باید تمرین داشته باشد؟

پور کویر: حدود ۴ ساعت در روز تمرین و قرائت دارم.

قدس آنلاین: به نظر شما چه می شود کرد که نوجوان ها و جوان ها بیشتر به سمت قرآن رهنمون بشوند چه حمایت هایی در این زمینه نیاز است؟

پور کویر: به هر شکل خانواده در هدایت و تشویق بچه ها به سمت قرآن و فراگیری و قرائت قرآن نقش بسزایی دارند. باید محیط منزل برای بچه در جهت ایجاد علاقه فراهم باشد. و گرنه هر پدی مادری دوست دارد فرزندش به سمت قرآن میل داشته باشد. باید در ابتدا بچه ها را به سمت قران تشویق کرد و با هدایای مادی آنها را ترغیب کرد. بعد به مرور بچه ها خودشان به جایگاه معنوی قرآن و حظ معنوی آن پی خواهند برد.

از خانواده که بگذریم من فکر می کنم در سطح کلان مسئولین دولتی و سیاست گذاران هم در این زمینه نقش موثری دارند باید از مباحث قرآنی و مذهبی حمایت شود هر چند من شنیده ام که متاسفانه بودجه قرآنی امسال ۸۰ درصد کمتر شده است. چرا باید این اتفاق بیفتد.

می دانید که مقام معظم رهبری خودشان یکی از حامیان محکم و مهم از جلسات قرآنی و اساتید قرآنی هستند.

قدس آنلاین: خودتان تا کنون در محافل قرآنی مقام معظم رهبری حضور داشته اید؟

پور کویر: بله و این یکی از افتخارات من است که در محفل ایشان حضور داشته و قرائت قرآن کرده ام.

قدس آنلاین: مدارس و آموزش و پرورش تا چه اندازه در تشویق بچه ها به سمت قران موثر هستند؟

پور کویر: بودجه قرآنی مدارس ما هم خیلی اندک است. همه کار در مدرسه در جهت تشویق بچه ها به سمت فراگیری قرآن که کلاس یک ساعته درس قرآن نیست باید بچه هار تشویق کرد و از اثرات معنوی انس با قران گفت و تا بچه ها هم به مرور با رفتن به سمت قران خودشان این قضیه را از نزدیک لمس کنند. البته جای شکر دارد که سالهاست محافل مختلف قرآنی و مذهبی رواج خیلی زیادی داشته و همه ما هم به هر نوعی  شاهد بچه هایی که علاقه مند در این محافل شرکت می کنند هستیم. و این از برکات قران است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.