برخی دلالان و سودجویان که از کاهش نرخ ارز متضرر شده‌اند این شایعه را ساخته‌اند

خبر دروغ قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع آگاه در بانک مرکزی گفت: برخی دلالان و سودجویان که از کاهش نرخ ارز متضرر شده‌اند خبر دروغ قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF را شایع پراکنی‌ کرده‌اند این خبر به شدت تکذیب می‌شوند.

با وجود انتشار برخی ادعاها درباره گزارش جدید «گروه ویژه اقدام مالی» موسوم به «اف ای تی اف» درباره ایران، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که «اف ای تی اف» گزارش جدیدی درباره ایران منتشر نکرده است.

 با وجود برخی ادعاها درباره گزارش جدید «گروه ویژه اقدام مالی» موسوم به «اف ای تی» درباره ایران که در آن ادعا شده، جمهوری اسلامی ایران در فهرست سیاه قرار گرفته است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که «اف ای تی اف» به تارگی هیچ گزارش جدیدی در ارتباط با وضعیت ایران منتشر نکرده و آخرین گزارش این نهاد درباره ایران مربوط به ۲۶ مهرماه ۱۳۹۶ یعنی حدود دو ماه پیش است.

از سوی دیگر در آخرین گزارش «گروه ویژه اقدام مالی» در اواخر مهرماه، بار دیگر مهلت ایران برای تصویب کامل قوانین مربوط به مبارزه با«تامین مالی تروریسم» تمدید شده است.

«گروه ویژه اقدام مالی» با نام اختصاری «اف ای تی اف » (FATF) ، یک نهاد نظارت بر نقل و انتقال جهانی پول است که تحت عنوان جلوگیری از جرایم مالی جهانی و تامین مالی تروریسم فعالیت می‌کند و مقر آن در پاریس، پایتخت فرانسه است.

برخی منتقدان «اف ای تی اف »، تحت الشاع قرار گرفتن مسائل داخلی و حاکمیتی را به عنوان دلیل مخالفت برای پیوستن به لواح مورد نظر این نهاد اعلام کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خودم ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    0 0
    اتفاقا مرکز اصلی آن در تل آویو و اورشلیم است و مغز مسوولان ما در هوا سیر می کند که هنوز مرکز صهیونیست ها در اروپا یعنی پاریس را هم تشخیص نمی دهند و نمی فهمند که چرا معافیت ایران دائما تمدید می شود و آنها منتظرند که خائنین و احمق های داخلی خودشان زنگوله را به گردن ایران بیندازند.