استفن بیگن فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی بر این باور است که ایالات متحده هیچ ضرب الاجلی برای مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی ندارد.

 فرستاده ویژه آمریکا: واشنگتن ضرب الاجلی برای مذاکره با کره شمالی ندارد

قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری یونهاپ، استفن بیگن فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی امروز دوشنبه در اظهاراتی گفت: ایالات متحده هیچ ضرب الاجلی برای مذاکرات هسته ای با کره شمالی ندارد.

بیگن که هم اکنون در سئول به سر می برد، از آمادگی اش برای دیدار با مقام های کره شمالی خبر داد و گفت: حاضر هستم تا زمانی که در سئول حضور دارم با مقام های کره شمالی دیدار کنم.

در شرایطی که پیونگ یانگ تهدید کرده است که اگر واشنگتن امتیازاتی را پیش از ضرب الاجل تعیین شده تا پایان امسال ندهد، کره شمالی مسیر تازه ای را در پیش خواهد گرفت، فرستاده ویژه آمریکا تاکید کرد: واشنگتن هرگز تسلیم نخواهد شد.

بیگن برای سفری سه روزه وارد سئول شده است، این در شرایطی است که تنش ها در آستانه پایان یافتن ضرب الاجل یک ساله کره شمالی به آمریکا به شدت افزایش یافته است. آمریکا خواستار خلع سلاح یکطرفه کره شمالی شده ولی پیونگ یانگ خواستار لغو کلیه تحریمهای آمریکا است.

بیگن افزود: یک سال طولانی را پشت سر گذاشتیم ولی به پیشرفتی که انتظار داشتیم، دست پیدا نکرده ایم. ولی ما هرگز تسلیم نمی شویم. اجازه بدهید کاملا شفاف باشیم. آمریکا هیچ ضرب الاجلی ندارد. ما این هدف را داریم که به تعهداتی که رهبران دو کشور در جریان نشست تاریخی در سنگاپور به آن متعهد شده اند، عمل کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون وقت آن است که وظیفه و کار خودمان را انجام دهیم. ما اینجا هستیم و شما می دانید چطور ما را پیدا کنید.

این مقام آمریکایی نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی هشدار داد و گفت: ما به طور کامل از توانایی قدرتمند کره شمالی برای اجرای فعالیت‌های تحریک آمیز طی روزهای آینده مطلع هستیم. چنین اقداماتی مضر خواهد بود و مانع از دستیابی به صلح در شبه جزیره کره خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.