گیلان- استاندار گیلان گفت: برخی مسیرهای جاده ای استان نیازمند توجه به موضوع ترافیک، حمل و نقل، اصلاح هندسی هستند که همه این موارد در دستورکار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

مسیرهای جاده ای گیلان نیازمند اصلاح هندسی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ،ارسلان زارع در مراسم آغاز طرح زمستانی در استان گیلان، اظهار کرد: امروز به جهت هم افزایی و اعلام آمادگی یگان های نظامی، انتظامی، راهداری، اورژانس، هلال احمر، امداد و... طرح زمستانی راه ها و جاده ها با هدف پیشگیری از بروز سوانح و حوادث جاده ای در استان آغاز می شود.

استاندار گیلان افزود: ایجاد آرامش، امنیت، آسایش مسافران در مسیرهای شهری و روستایی استان با تلاش شبانه روزی همکاران و نیروهای امدادی و خدمات رسان در سایه همدلی و هم افزایی میسر میشود.

وی با بیان اینکه شرایط دشوار جاده ای، اقدامات و مدیریت سوانح و بحران بازگو کننده اقدامات نیروهای امدادی برای مردم خواهد بود، ادامه داد: حضور به موقع و آگاهانه عوامل پلیس، نیروهای راهداری و هلال احمر و امدادی در بروز حوادث و بحران، ضمن اعتماد عمومی و امیدافزایی به مردم، باعث پیشگیری از حوادث ناگوار می شود.

زارع گفت: گیلان به سبب وجود مواهب خدادادی و طبیعی همواره مورد توجه مسافران و گردشگران است و از لحاظ تردد خودروها، از استان های پرتردد جاده ای محسوب می شود. برخی مسیرهای جاده ای استان نیازمند توجه به موضوع ترافیک، حمل و نقل، اصلاح هندسی هستند که همه این موارد در دستورکار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه حضور آگاهانه و مستمر عوامل امدادی و انتظامی، خود عامل کاهش تلفات و ارتقای فرهنگ ترافیک است، تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون تلفات جاده ای در استان هشت درصد کاهش یافته است و امیدواریم همچنان با تداوم این روند، شاهد افزایش ایمنی راه ها باشیم.

وی با اشاره به اقدامات برخی از دستگاه ها در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک، بیان کرد: نمونه ای از این اقدامات شامل اجرای طرح همیار پلیس توسط نیروی انتظامی و همچنین اجرای طرح راهداران محله توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذرماه آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه سال جاری در گیلان اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.