خوزستان_ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از سوختن روزانه ۳۵۰ میلیون فوت مکعب گاز در محدوده عملیاتی این شرکت خبر داد.

روزانه ۳۵۰ میلیون فوت مکعب گاز در آغاجاری می‌سوزد

به گزارش قدس آنلاین،  ابراهیم پیرامون  در حاشیه سومین روز از برپایی نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت و صنعت حفاری خوزستان با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص سوختن گازهای همراه نفت در محدوده عملیاتی این شرکت، گفت: در منطقه آغاجاری گازسوزی از قدیم وجود داشته که مهمترین دلیل آن ضعف در تأسیسات و قدمت آن‌ها است.

وی با بیان اینکه حجم گاز سوزی در این محدوده عملیاتی ۳۵۰ میلیون فوت مکعب در روز است، بیان داشت: اما با این وجود در طول روزهای مختلف این میزان تغییر می‌کند.

این مقام مسئول در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز بید بلند بهبهان که بخش عمده‌ای از گازهای همراه نفت را جمع آوری می‌کند، گفت: این پروژه در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی یادآور شد: امسال برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت در تمامی واحدهای منطقه آغاجاری با هلدینگ خلیج فارس  قرارداد بسته شده و اقدامات طراحی و مهندسی آن رو به‌پایان است تا بهزودی کار اجرایی این طرح بزرگ ملی انجام شود.

پیرامون ادامه داد: نفت سوزی در این منطقه نفتی به صفر رسیده و در خیلی از شاخص‌های محیط زیست به درستی عمل می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.