خوزستان_ مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: رکورد تولید ۴۵۰ هزار بشکه نفت در روز در منطقه غرب کارون در خوزستان ثبت شده و در ۶ سال گذشته نیز ۲۵۰ هزار بشکه از این میادین مشترک افزایش تولید داشته ایم.

رکورد تولید ۴۵۰ هزار بشکه نفت در غرب کارون

به گزارش قدس آنلاین، جهانگیر پورهنگ  در حاشیه برپایی نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت و حفاری در اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد:منطقه غرب کارون در خوزستان شامل ۱۴ میدان نفتی است که هفت میدان از این میادین با کشور عراق مشترک است.

وی گفت: هدف شرکت ملی نفت ایران رساندن میزان تولید از این میدان ها تا سال ۱۴۰۴ به بالای یک میلیون بشکه در روز است که برای تحقق این هدف بیش از ۵۰ درصد باید از میادین مشترک برداشت شود.

وی افزود: هم اکنون ۵۰ درصد گازی که تولید شده سوخته و باقی آن تزریق می‌شود اما به تازگی قراردادی با یکی از شرکت های بزرگ منعقد شده که ۵۰ میلیون فوت مکعب از گازهای سوخته به این شرکت ایرانی فروخته می شود و از این طریق ارزش افزوده بالایی به دست آمده و در زمینه اشتغال نیز تحول ایجاد شده است.

مدیرعامل نفت و گاز اروندان ادامه داد: این ارزش افزوده به ثروت ملی تبدیل شده و به نوعی یک پنجم گازهایی که می سوزد ، جمع‌آوری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.