مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان و اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال در روزهای اخیر به بهانه تحریم‌های بانکی مدعی شدند قادر نیستند به راحتی حقوق معوقه آندره آ استراماچونی را پرداخت کنند!

پرداخت به استراماچونی ربطی به تحریم‌ها ندارد

مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان و اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال در روزهای اخیر به بهانه تحریم‌های بانکی مدعی شدند قادر نیستند به راحتی حقوق معوقه آندره آ استراماچونی را پرداخت کنند!

ماجراجویی مدیران باشگاه استقلال با کارگردانی مسئولان وزارت ورزش کار را به جایی رساند، که رفیق صمیمی وزیر ورزش که عهده دار ریاست هیئت مدیره استقلال بود، با چمدانی مملو از یورو راهی استانبول شد تا این چمدان را از ترکیه به ایتالیا بفرستند تا شاید مشکل سرمربی ایتالیایی برطرف شود، با این حال مشکل مالی وی حل نشد تا جایی‌که که مدیران استقلال برای عبور از این شرایط بحرانی اعلام کردند چهار بار پول را به حساب استراماچونی واریز کردیم اما به خاطر تحریم‌ها برگشت خورد به همین دلیل چمدان پول را به رم انتقال دادیم!

در شرایطی که هواداران باشگاه استقلال به دنبال روزنه ای از امیدواری بودند تا شاید سرمربی ایتالیایی تیمشان به ایران بازگردد، اظهارنظر صریح وزیر سابق اقتصاد و رئیس مجمع باشگاه استقلال معادلات حاکم بر این پرونده را به کلی دگرگون ساخت، شمس الدین حسینی در یک گفت و گوی تلویزیونی با انتقاد از اظهارات غیر کارشناسی مسئولان ذی ربط گفت: نباید فضا را به سمت و سویی ببریم که مسائل حاشیه ای و سطح پایین را به مسائل کلان کشور گره بزنیم، مگر در چند ماه گذشته در ماجرای FATF داستان جدیدی رخ داده است، تصمیمی در این رابطه از سوی کشورهای اروپایی اخذ نشده است، به همین دلیل باید صراحتاً اعلام کنم که ماجرای پرداخت پول استراماچونی هیچ ربطی به موضوع تحریم‌ها ندارد.

وی در ادامه توضیح داد: وقتی در ۶ ماه نخست امسال ۲۲ میلیارد دلار واردات رسمی داشتیم، چگونه ممکن است معطل پرداخت یک یا دو میلیون یورو به عنوان دستمزد سرمربی استقلال باشیم؟! به اعتقاد من ناکارآمدی مدیران وزارت ورزش سبب رفتن استراماچونی شده است و گرنه هیچ مشکلی برای پرداخت پول و انتقال پول به حساب این مربی وجود نداشت.

وزیر سابق اقتصاد و دارایی کشورمان در ادامه توضیحات خود گفت: مگر نمی‌گویند اقدامات FATF علیه ما تعلیق شده، پس چگونه ممکن است در این حوزه برای ما مشکل درست شود؟ بزرگنمایی خاصی در این خصوص صورت گرفته است کما به نظر می‌آید اهداف غیر ورزشی و بعضاً سیاسی در پس آن نهفته است در حالی که ما برابر توافقات گذشته خود که سال 95 با FATF منعقد شده ما مشکلی برای انتقال نداشتیم.

جالب توجه دیگری که روز گذشته پس از انتشار فیلم سخنان وزیر سابق اقتصاد مطرح شد اعلام آمادگی برخی شرکت‌های کارگزاری برای انتقال پول استراماچونی به ایتالیا بود اما مسئولان استقلال از پذیرش و حتی بررسی این پیشنهاد هم سرباز زدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.