بندرعباس - با توجه به اخطاریه شماره ۸ اداره کل هواشناسی هرمزگان، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بندرعباس در حالت آماده باش قرار گرفت.

سامانه بارشی جدید هرمزگان را فرا می گیرد

به گزارش قدس آنلاین؛ هواشناسی هرمزگان با ورود سامانه جدید بارشی ازروز یکشنبه به استان برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی و اختلال در رفت وآمدهای دریایی هشدار داد.

از ظهر امروز دوشنبه رگبار باران و رعد و برق در مناطق غربی و جزیره های خلیج فارس و از ساعت بعدازظهر و شب بتدریج در سایر نقاط از جمله مناطق مرکزی و تنگه هرمز وزش باد شدید جنوب شرقی تا ۴۵ کیلومتر در ساعت و مواج شدن دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.

در روز سه شنبه هفته جاری نیز رگبار باران و رعد وبرق در بیشتر نقاط استان وزش باد نسبت شدید جنوب شرقی تا ۴۵ کیلومتر در ساعت و مواج شدن دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر انتظار می رود.

برای روز چهارشنبه هفته جاری نیز رگبار باران و رعد وبرق در نیمه شرقی هرمزگان، وزش باد نسبت شدید شمال غربی و مواج بودن دریا(۱۵۰سانتیمتر) و کاهش ابرناکی از مناطق غربی پیش بینی می شود.

در روز پنجشنبه بتدریج از ساعت بعدازظهر سامانه بارشی از هرمزگان خارج می شود اما تداوم وزش باد نسبت شدید شمال غربی و مواج بودن دریا ( تا ۱۵۰سانتیمتر) احتمال می رود.

فرماندار بندرعباس در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان اظهار داشت: اعضا این ستاد نسبت به شناسایی مناطق مستعد، حادثه‌خیز و پرخطر شهری و روستایی به خصوص در حاشیه رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها و همچنین کنترل و نظارت مستمر بر پاکسازی دهانه پل‌ها، ساماندهی مسیل‌ها، بستر و حریم رودخانه ها اقدام کنند.

عزیزاله کناری ادامه داد: شهرداری‌های برای جلوگیری از سرریز شدن خورها نسبت به لایروبی و بازگشایی نقاط آبگیر آنها در سطح شهرها اقدام کرده و بخشداران با استفاده از ظرفیت ماشین آلات دهیاری‌ها لایروبی مسیل‌ها و دهانه پل‌ها را انجام دهند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.