معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: سرمایه‌گذاری لازم توسط بخش خصوصی صورت گرفته و صنایع با مشارکت خود طرح انتقال آب از سواحل چابهار به شرق کشور را به سرانجام می رسانند.

دولت اعتباری برای طرح انتقال آب از سواحل چابهار به شرق کشور در نظر ندارد

به گزارش قدس آنلاین، قاسم تقی‌زاده خامسی معاون آب و آبفای وزیر نیرو در دومین نشست مشترک استانداران خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با مدیران وزارت نیرو و صمت، گفت: تخصیص آب دریا از طرف وزارت نیرو بر اساس برنامه منابع و مصارف استان‌ها که در کمیته تخصصی سازگاری با کم‌ آبی تصویب شده، صورت گرفته است.

او ادامه داد: باید مطالعات فنی زیست محیطی و مدل مالی برای این طرح صورت گرفته و نهایتاً نتیجه مطالعات در وزارت نیرو به تصویب برسد.

 معاون آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه دولت اعتباری برای این طرح در نظر ندارد، گفت: به همین منظور لازم است سرمایه‌گذاری لازم توسط بخش خصوصی صورت گرفته و صنایع با مشارکت خود این کار را به سرانجام برسانند.

طرح انتقال آب از سواحل چابهار زمینه توسعه شرق کشور را فراهم می‌کند

علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی  گفت: این پروژه مهم می‌تواند زمینه توسعه بیش از پیش شرق کشور را فراهم کند، لذا همه دست به دست هم داده‌ایم تا بتوانیم عملیات اجرایی این پروژه را هر چه زودتر آغاز کنیم.

او ادامه داد: با توجه به گزارش‌های ارائه شده در خصوص این پروژه، امیدواریم همه دستگاه‌های اجرایی و مسئول کمک کنند تا مسیر اخذ مجوزهای لازم و تسریع در اجرای این پروژه به نحو مطلوب طی شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تغییرات اقلیمی در کشور باید جدی گرفته شود، گفت: به صورت کلی جمعیت باید در یک استان یا شهر وجود داشته باشد تا امنیت آن منطقه یا حفظ شود، لذا این پروژه در زمینه تامین امنیت استان‌های شرقی کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد.

رزم‌حسینی افزود: به محض اینکه نقشه‌های اجرایی پروژه مذکور به مجموعه مدیریت استان اعلام شود مسیریابی و باز شدن مسیر برای انتقال آب را با توجه به امکاناتی که در منطقه وجود دارد شروع خواهیم کرد.

او تصریح کرد: با همدلی و همکاری که در مسیر اجرای پروژه انتقال آب از سواحل چابهار به استان‌های شرقی کشور انجام خواهد شد، امیدوارم هر چه زودتر عملیات اجرایی این پروژه شروع شود تا اقدامی ماندگار برای نسل‌های بعدی به یادگار باقی بماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.