رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ‌گفت: روابط اقتصادی یکی از ابزارهای نفوذ غرب و اروپا در کشور به شمار می‌رود و پیش‌بینی می‌شود که آمریکائیان و اروپاییان برای حفظ مهره‌های نزدیک به خود در آستانه انتخابات گشایش‌های اقتصادی ایجاد کنند.

 ‌گشایش اقتصادی آمریکا و اروپا برای تأثیرگذاری در انتخابات مجلس است

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به بدعهدی‌های متعدد غربی‌ها و اروپاییان اظهار داشت: آمریکا و اروپا اخیراً گفته‌اند که فشارهای حداکثری در حال تحقق نظر رهبر معظم انقلاب در مورد بستن چاه‌های نفت و قطع وابستگی‌ها می‌شود.

وی ثمره فشار و تحریم اقتصادی را به نفع کشور دانست و ابراز کرد: این تحریم‌ها سبب شده که ما به سمت اقتصاد بدون نفت، تکیه بر داخل و نهایتاً قطع وابستگی به غرب و اروپا شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روابط اقتصادی یکی از ابزارهای نفوذ غرب و اروپا در کشور به شمار می‌رود و آن‌ها در این زمینه احساس خطر کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که آمریکائیان و اروپاییان برای حفظ مهره‌های نزدیک به خود در آستانه انتخابات گشایش‌های اقتصادی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این گشایش‌ها تأثیرگذاری بر مردم و جداسازی مسئولان از نیاز به تکیه داخل است و این تکیه در نزد مردم به فراموشی سپرده شود و اطلاعاتی در دست بوده که در این زمینه در حال مذاکره هستند.

ذوالنور گام‌های کاهش تعهدات برجام را موردتوجه قرار داد و افزود: معتقدم این گام زیاد تأثیرگذار نبوده و ما در کمیسیون امینت ملی در حال بررسی برداشتن گام‌های اثربخش در این زمینه هستیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.