شوراهای شهر و نظامی دو شهر مصراته و زلیتن در لیبی برای حمایت از دولت مرکزی طرابلس در مقابل حملات شبه‌نظامیان خلیفه حفتر حالت آماده باش اعلام کردند.

اعلام حالت آماده باش در مصراته و زلیتن لیبی برای حمایت از طرابلس

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، شوراهای شهر و نظامی مصراته، در این شهرها حالت آماده باش کامل اعلام و تأکید کردند همه نیروهای خود را برای مشارکت در عملیات دفاع از طرابلس -پایتخت لیبی- اعلام می‌کنند.

شوراهای شهر و نظامی مصراته در نشست خبری که شماری از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های محلی این شهر در آن حضور داشتند، اعلام کردند درباره تشکیل اتاق عملیات فوق‌العاده در مصراته با هدف کمک به مقابله با حمله به طرابلس، توافق کردند.

رمضان معتیق، سخنگوی شورای شهر مصراته، گفت: ”ما درباره اعلام حالت آماده باش در شهر و قرار دادن همه امکانات آن مصراته در اختیار حکومت، برای ریشه کن کردن استبداد و کمک به اراده ملت و مقابله با کسانی که در کمین لیبی و به دنبال سلطه و تسلط بر ثروت‌های کشور هستند، توافق کردیم. اتاق عملیات فوق‌العاده در مصراته از همه توان خود در این راه استفاده خواهد کرد.“

شخصیت‌های شهر زلیتن هم حالت فوق‌العاده در این شهر اعلام کردند تا بتوانند با تجاوز به طرابلس، مقابله کنند.

یکی از شخصیت‌های محلی زلیتن گفت: همه نیروهای امنیتی و نظامی در شهر زلیتن، حالت آماده باش کامل اعلام کردند تا بتوانند دشمن را به عقب برانند و از همه امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود برای دفاع از فرآیند شکل‌گیری حکومت مدنی و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت استفاده کنند.

شبه‌نظامیان تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» تحت عنوان «ارتش ملی لیبی» از چند ماه پیش حملات خود به طرابلس، پایتخت، را با هدف سیطره بر این شهر آغاز کرده‌اند. خلیفه حفتر زیر چتر حمایتی مالی و تسلیحاتی امارات و عربستان قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.