رئیس‌جمهور ونزوئلا به صورت تلویحی یک دیپلمات آمریکایی را به دست داشتن در توطئه خنثی شده در کشورش متهم کرد.

مادورو دیپلمات آمریکایی را به دست داشتن در توطئه علیه خود متهم کرد

قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، یک دیپلمات آمریکایی را که در بوگوتا (پایتخت کلمبیا) فعالیت می‌کند به دست داشتن در توطئه خنثی شده در کشورش متهم کرد.

به گفته رئیس جمهور ونزوئلا، در این توطئه حمله به دو پادگان ارتش این کشور پیش‌بینی شده بود.

دولت ونزوئلا اعلام کرد این توطئه از سوی دو نماینده مخالف دولت به نام‌های «یانت فرمین» و «فرناندو اوروزکو» تدارک دیده شده بود.

مادورو در سخنرانی روز یکشنبه خود در جمع نمایندگان مجلس مؤسسان ونزوئلا گفت عوامل اطلاعاتی ارتش ونزوئلا عصر جمعه به خانه یانت فرمین رفته بودند که متهم به اجرای این طرح با همکاری فرناندو اوروزکو بود.

او افزود یک دیپلمات آمریکایی به نام جیمز استوری با یک مقام دولتی ونزوئلا یعنی کارلوس ران، معاون وزیر امور خارجه در امور آمریکای شمالی، تماس گرفته است تا از سرنوشت این نماینده با خبر شود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه گفت: دیپلمات آمریکایی به کارلوس ران گفته است چه به سر این نماینده آمده است؟ چرا جیمز استوری با آغاز عملیات [اطلاعات ارتش] نگران حال این نماینده می‌شود؟ آن هم یک نماینده کسل‌کننده و بی‌روح که کسی او را نمی‌شناسد؟

مادورو با گفتن این جملات به صورت تلویحی اعلام کرد این دیپلمات آمریکایی بخشی از توطئه بوده است.

خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا، روز شنبه از وجود توطئه‌ای علیه مادورو خبر داد که احتمالا از سوی یانت فرمین و فرناندو اوروزکو تدارک دیده شده بود. به گفته این وزیر، هدف از این توطئه انجام حملات به دو پادگان ارتش در ایالت سوکر در شرق ونزوئلا بود.

مادورو مسئولیت این توطئه را به خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا، نسبت داد که خود را از ماه ژانویه سال گذشته رئیس جمهور موقت کشور می‌داند. با این حال گوایدو اتهامات مطرح شده علیه این دو نماینده مجلس را «داستان‌سرایی» توصیف کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.