چابهار- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: آب ۱۷ استان خشک و بی آب کشور به منظور استفاده در بخش‌های مختلف و کاهش خسارت‌های خشکسالی از دریا تامین خواهد شد.

۱۷ استان خشک کشور از آب دریای عمان تغذیه خواهند شد

به گزارش قدس آنلاین؛ دکتر قاسم تقی زاد خامسی روز یکشنبه در دومین نشست مشترک استانداران سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی که در چابهار برگزار شد اظهار داشت: از برنامه انتقال آب به این استان‌ها استقبال می‌کنیم و انتطار داریم تمام مطالعات به صورت دقیق انجام و مجوزهای زیست محیطی نیز اخذ شود.

وی بیان کرد: استان‌های شرق کشور برای انتقال آب حساسیت بیشتری داشته باشند و اعتبارات لازم را در نظر گرفته تا در کمترین زمان این طرح اجرایی شود.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو بر تخصیص منابع، تعیین مصارف هر استان و رعایت تمام الزامات انتقال آب دریای عمان تاکید کرد و افزود: مطالعات فنی، زیست محیطی و اقتصادی از ضرورت‌های این طرح ست.

وی بیان کرد: استانداران برای اقتصادی بودن این طرح و منابع موردنیاز آن تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و بر اجرایی شدن سریع آن گام بردارند.

تقی زاده خامسی ادامه داد: استفاده از آب دریا می‌تواند تا سال‌ها نیازهای آبی استان‌های شرقی کشور را تامین کند و این اتفاق مهم در راستای شکوفایی و آبادانی این استان‌ها گرفته شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.