بیرجند - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت اقدامات پیشگیرانه تخلفات انتخاباتی، شعب خاص رسیدگی به این موارد در محاکم قضایی استان فعال شد تا تخلفات با سرعت و دقت بیشتری رسیدگی شود.

راه اندازی شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در بیرجند

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا  در دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان خراسان جنوبی افزود: مطابق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مرتکبین جرایم و تخلفات اعم از داوطلبان مجلس شورای اسلامی و یا افراد دیگر به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهند شد.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل اجرایی بخشنامه انتخاباتی ریاست قوه قضاییه همه اقدامات آموزشی برای مردم و نامزدها با محوریت دادگستری مرکز همان حوزه انتخابیه انجام خواهد شد.

وحدانی نیا بارگذاری اخبار و اطلاعات در سایت سجا، برگزاری هفته‌ای ستاد پیشگیری، انعکاس تخلفات انتخاباتی توسط دستگاه‌های نظارتی به مرکز، انعکاس اخبار موثر در تایید صلاحیت به شورای نگهبان و برگزاری جلسه عمومی با احزاب و گروه‌ها را از مهمترین دستورالعمل‌های اجرایی بخشنامه انتخاباتی رییس قوه قضاییه بیان کرد.

وی تاکید کرد: قوه قضاییه قصد هیچگونه مداخله در روند انتخابات را ندارد اما مسایل پیشگیرانه از تخلف به صورت مداوم و مستمر رصد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.