مراسمی رونمایی از تندیس مرحوم ناصر حجازی و نامگذاری پلاک خیابان با حضور شورای شهر تهران فردا در بلوار فردوس برگزار می‌شود.

تندیس اسطوره استقلالی‌ها فردا رونمایی می‌شود+عکس

سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی قدس آنلاین با اعلام این خبر گفت: مراسم رونمایی از تندیس و پلاک نامگذاری خیابانی به نام مرحوم ناصر حجازی فردا سه شنبه ۲۶ آذرماه ساعت ۱۵:۳۰ در محل برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی های این تندیس اظهار کرد: تندیس مرحوم حجازی یک نیم تنه در ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر است که روی یک استند ۱۵۰ سانتی متری قرار می گیرد که در مجموع با پایه ارتفاع آن به ۲ متر و ۷۰ سانت خواهد رسید.

معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران درباره نگرانی ها پیرامون سرقت این مجسمه در راستای سرقت سریالی مجسمه های شهری گفت: جنس این مجسمه از بتن گلاسه است و به دلیل این که برنزی نیست طبعاً نگرانی هم از جهت سرقت آن وجود ندارد. البته قرار است بعداً مجسمه دیگری را از جنس برنز و از همین نمونه ای که ساخته شده برای محل دیگری تهیه کنیم اما در فضای شهری مجسمه برنزی تعبیه نخواهد شد.

موسوی در ادامه به نتیجه ساخت این مجسمه اشاره کرد و افزود: عکسی که از مجسمه در فضای مجازی منتشر شده در واقع اثر نیمه تمام در فضای کارگاهی هنرمند است که هنوز تکمیل نشده و جنس، رنگ و مواد هم آن چیزی نیست که شما در عکس مشاهده می کنید. اما در اثر نهایی که فردا رونمایی خواهد شد هم رنگ و شباهت کامل شده است و یک هنرمند حرفه ای در عین جوانی این کار را انجام داده و با چیره دستی تمام این مجسمه را خلق کرده و این فرایند تولید این اثر را با نظارت مرحله به مرحله ما انجام داده است. حتی در هر مرحله همسر مرحوم حجازی و فرزندشان تصاویر این مجسمه را رویت و تایید کردند و هم فرایند اجرایی کار و نظارت بر آن حرفه ای بوده و هم کسی که این کار را به سرانجام رسانده یک هنرمند حرفه ای بوده و خوشبختانه با نتیجه خوبی مواجه هستیم و از این نظر فکر می کنم در میان مجسمه های ساخته شده از شخصیت ها با یک مجسمه خوب روبرو خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به چگونگی روند کار و فرایند تکمیل آثار در موزه مشاهیر اظهار کرد: مجموعه موزه مشاهیر همچنان به کار خودش ادامه می دهد. اما یک سری آثار از قبل سفارش داده شده بود و تعداد قابل توجهی از آنها ساخته شده و کار تکمیل است. اما با توجه به اینکه هر موزه ای باید کار خود را بدون تعطیلی و مستمر انجام دهد، شخصیت های دیگری را هم طبق لیست اولیه سفارش دادیم که برخی از آنها را تحویل گرفته ایم و برخی دیگر نیز همچنان  در حال ساخت است، اما کار متوقف نمی شود و پس از تکمیل مجسمه های باقی مانده، مجدداً سفارش کار جدید خواهیم داشت.

یادآوری می شود، با تأیید شورای شهر تهران، بلوار فردوس غرب به نام ناصر حجازی تغییر می کند و قرار است فردا ۲۶ آذرماه این مجسمه در محل این بلوار نصب شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.