رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد گفت: مقصر اصلی افزایش قیمت خودروهای داخلی خودروسازان هستند، اگر تولیدکنندگان بتوانند جواب تعهدات و ثبت سفارش‌ها را به موقع بدهند و رانت‌خواری صورت نگیرد، بازار ثبات پیدا خواهد کرد.

خودروسازان  مقصر اصلی  افزایش قیمت خودروهای داخلی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حیدری در واکنش به توقف واردات خودروهای خارجی در آینده اظهار کرد: واردات خودرو مدت‌هاست که وجود ندارد و ثبت سفارش چند سالی‌است که بسته شده‌است، هر صحبتی که در خصوص توقف این واردات گفته می‌شود با افزایش قیمت اتومبیل تاثیر مستقیم دارد، کما اینکه در حال حاضر نیز می‌بینیم که خودروهای خارجی چند درصد گران‌تر شده است.

وی ادامه داد: خودروهایی که در حال حاضر وارد کشور می‌شود، خودروهایی‌ است که قبلا ثبت سفارش‌شان صورت گرفته و در گمرک مانده بودند.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر تولیدکنندگان بتوانند پاسخ تقاضا را بدهند، بازار رونق می‌یابد و تسهیل قیمت خواهد شد، اما هنگامی که به تعهدات عمل نمی‌شود و عرضه کم است، بازار با توجه به متقاضی زیاد، طبیعتا با افزایش قیمت روبرو خواهد شد.

وی در خصوص علل افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: اگر تولیدکنندگان بتوانند جواب تعهدات و ثبت سفارش ها را به موقع بدهند و رانت‌خواری صورت نگیرد، بازار ثبات پیدا خواهد کرد و قیمت‌ها، به قیمت واقعی خود باز خواهند گشت، در غیر این‌صورت همچنان با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.

منبع: ایسنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.