احمد الکنانی گفت: بازار عراق مملو از کالاهای ایرانی است چراکه این کالاها کیفیت بسیار خوبی دارند و قیمت آن برای شهروندان عراق بسیار مناسب است، از طرف دیگر تولیدات خود عراق پاسخگوی نیاز مردم این کشور نیست.

بازار عراق مملو از کالاهای ایرانی است/ کمپین تحریم محصولات ایران توطئه جدید آمریکا و عربستان بود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دشمنان ملت عراق طی روزهای گذشته در ادامه رویکرد خود برای جدا کردن این ملت از برادران ایرانی خود، ادعای کمپین عراقی‌ها برای تحریم محصولات ایران را مطرح کرده‌اند که برخی رسانه‌های فارسی هم به آن دامن زدند.

برخی رسانه‌های فارسی‌زبان معاند با انتشار کلیپی با مضمون کمپین عراقی‌ها برای نخریدن محصولات ایرانی، در صدد ایجاد جو غیرواقعی و نادرست علیه ملت عراق و ایران بودند.

این درحالی است که کمپین واقعی در شبکه های عراقی حمایت از محصولات ملی(عراقی ) بوده و کمپین موسوم به «هشتگ # بگذارید بگندد» انتشار وسیعی در بین عراقی‌ها نداشته و فقط در رسانه‌های معاند و غیر همسوی عرب و فارسی زبان دیده شده است .

در این راستا «احمد الکنانی» عضو ائتلاف الفتح و نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین تأکید کرد: به طور قطع این کمپین توسط دشمنان ملت های عراق و ایران به راه افتاد و انتشار وسیعی نداشت چراکه اصلاً خواسته مردم عراق و معترضان حاضر در خیابان این موضوع نیست. در عراق افرادی نفوذی و مزدور وابسته به آمریکا، عربستان و امارات وجود دارند که با خط گرفتن از این کشورها به دنبال تحقق منافع آنها و ایجاد دشمنی میان دو کشور همسایه هستند.

احمد الکنانی افزود: خوشبختانه مردم عراق به این کمپین اقبالی نشان ندادند و اینکه در حال حاضر کالاهای ایرانی در بازارهای عراق موجود است و خرید آنها توسط مردم این کشور ادامه دارد، مؤید شکست این توطئه است و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم عراق و دولت اینگونه اقدامات را رد و برروابط خوب دو کشور تأکید می‌کنیم.

نماینده پارلمان عراق با اشاره به حجم بالای تبادل تجاری میان دو کشور و نیاز بازار عراق به کالاهای ایرانی تصریح کرد: عملاً امکان تحریم کالاهای ایرانی در عراق وجود ندارد. کالاهای ایرانی به ویژه مواد غذایی آن کیفیت بسیار خوبی دارد و قیمت آن نیز برای شهروندان عراق بسیار مناسب ومقرون به صرفه است، از طرف دیگر تولیدات خود عراق پاسخگوی نیاز مردم این کشور نیست و اساساً ما در حوزه هایی از ایران واردات داریم که یا آن کالا در عراق اساساً تولید نمی‌شود و یا آنکه میزان تولید آن کم بوده، پاسخگوی نیاز بازار نیست.

وی تأکید کرد: براین اساس این کمپین‌ها چیزی جز یک تبلیغ رسانه‌ای از سوی دشمنان نیست و راه به جایی نخواهد برد؛ همانطور که گفتم آمریکا و عربستان بابکارگیری نفوذی‌ها می‌خواهند میان دو ملت دوست و برادر ایرانی و عراقی تفرقه ایجاد کنند.

نماینده ائتلاف «فتح» با اشاره به اقدامات خرابکانه و جنایت های اغتشاشگران در میدان های اعتراض مردمی گفت: روشن است که این اتفاقات به دست نفوذی‌ها انجام شده و برخی طرف‌ها وجود دارند که نمی‌خواهند عراق به ثبات برسد؛ در نتیجه به هر ابزاری برای تحقق این هدف خود متوسل می شوند، اما مردم عراق مردمی هوشیار هستند و این توطئه ها را درک می‌کنند. هرچند آنها خواسته‌هایی را دارند و از اوضاع معیشتی خود ناراضی هستند ولی هرگز به اینگونه کمپین ها پاسخ مثبت نخواهند گفت.

احمد الکنانی در مورد دخالت بیگانگان در امور عراق و تلاش آنها برای منحرف کردن اعتراضات مردمی گفت: به طور قطع مردم عراق هرگونه دخالت خارجی در امور خود را رد می کنند؛ تمام دخالت‌هایی که امروز در عراق شاهد هستیم از سوی آمریکا، عربستان و امارات صورت می گیرد. جامعه عراقی فراموش نخواهد کرد که عربستان بیش از 5 هزار تروریست را وارد این کشور و از گروه‌های تروریستی داعش و القاعده حمایت کرد. آنها امروز که می‌بینند مردم عراق با کمک ایران تروریست ها را شکست داده و از توطئه های آن ها پیروز خارج شده اند به دنبال توطئه پردازی از مسیرهای دیگر به ویژه حوزه اقتصاد وبرهم زدن روابط قوی دو ملت دوست هستند.

نماینده پارلمان عراق در پایان تاکید کرد: آنگونه که رسانه‌های سعودی و آمریکایی سعی می‌کنند  نشان دهند، مشکل مردم عراق با ایران نیست، بلکه مشکل آنها با آمریکا و عربستانی است که جنگ به راه انداختند و تروریست‌ها را وارد عراق کردند.

انتهای پیم/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.