۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 683315

عضو شورای شهر مشهد، پیرامون تأخیر در ارسال سند پهنه‌بندی حریم به شهردار مشهد تذکر داد.

تذکر عضو شورای شهر مشهد به شهردار

به گزارش قدس آنلاین، رئیس کمیسیون اقتصادی، ‌سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد  در هفتادونهمین جلسه علنی شورای اسلامی  که در تالار شهر برگزار شد، به شهردار پیرامون تاخیر در ارسال سند پهنه‌بندی حریم موضوع تذکر  داد.

متن این تذکر به شرح ذیل است: "نقشه‌های هوایی ۲۰ سال گذشته بیانگر تخریب گسترده حاشیه شهر مشهد است. که ناشی از عدم وجود برنامه مشخص برای محدوده بلافصل، گسترده وسیع ۸۶ هزار هکتاری و کمبود امکانات برای نظارت و پیشگیری و وجود نیروهای سوداگر با منافع بسیار زیاد است.

از ابتدای فعالیت شورای پنجم موضوع با جدیت از سوی کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار و کمیسیون شهرسازی و معماری مورد پیگیری قرار گرفته است. علی‌رغم تاکید شورای عالی شهرسازی در سال‌های ۹۳ و ۹۵ برانجام مطالعات و تهیه طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد، ظرف مدت ۳ ماه و انجام مطالعات راهبردی و پیگیری مستمر کمیسیون‌ها، انتخاب مشاور به‌دلیل مختلف من‌جمله، تایید شرح خدمات از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی به تاخیر افتاد که در نهایت با پیگیری اعضا محترم شورا و استاندار محترم پس از ۵ سال تاخیر شرح خدمات در اردیبهشت ماه به تایید اداره‌کل راه و شهرسازی رسیده و مقرر بود که شهرداری بلافاصله قرارداد را منعقد نماید.

 متاسفانه پس از ۷ ماه قرارداد فقط برای بخش اول مطالعات یعنی برداشت وضع موجود طی قرارداد ۲۲/۹۸/۱۶۱۰۵۵ مورخ ۹۸/۸/۲۶ منعقد وضع موجودی که هر روزه دچار تغییرات است و اصل قرارداد مطالعات پهنه‌بندی منعقد نگردیده که این بلاتکلیفی باعث استمرار تخریب اراضی و ساخت‌وسازها گشته، ضمن تذکر به شهردار محترم، تقاضای تسریع در عقد متمم قرارداد برای تکمیل شرح خدمات ظرف مدت دو هفته و اعلام علت دو قسمت کردن قرارداد را دارم.

منبع: ایسنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.