فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) علیه «سپ بلاتر» و «میشل پلاتینی» در خصوص جابجایی ۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱، اقامه دعوی کرد.

شکایت رسمی فیفا علیه بلاتر و پلاتینی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا این پول به مبلغی مربوط می‌شود که بلاتر فوریه سال ۲۰۱۱ به پلاتینی پرداخت کرده است. زمان پرداخت نیز درست اندکی پس از تصمیم پلاتینی مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات ریاست فیفا به نفع بلاتر بود.

بلاتر و پلاتینی مدعی شده‌اند که پرداخت این مبلغ بخشی از توافق شفاهی مابین آنان در زمان حضور پلاتینی در فیفا در سال ۲۰۰۲ بوده است.

کمیته اخلاق فیفا اما این ادعاها را رد کرده و در حکمی اعلام کرده که براساس منشور اخلاقی، پرداخت این پول غیرقانونی بوده است.

فیفا با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأیید ارسال این درخواست به دادگاهی در سوئیس اعلام کرد: این اقدام بدنبال قطعنامه‌ای است که به تازگی و به طور متفق القول توسط کمیته نظارتی فیفا تصویب و در آن تاکید شده که فیفا موظف است تا به منظور بازیابی بودجه‌ها و پول‌هایی که به طور غیرقانونی توسط مقامات اسبق به دیگری پرداخت شده است، تلاش کند. حتی دادگاه عالی فدرال سوئیس نیز تایید کرده است که ۲ میلیون دلار هدیه مذکور پیش‌تر نیز تحت عنوان «پرداختی بی‌مورد و شبهه‌دار» در نظر گرفته شده است.

براساس قوانین سوئیس هرگونه ادعایی برای استرداد پول در پایان ماه دسامبر منقضی می‌شود.

دادستانی کل سوئیس سپتامبر ۲۰۱۵ اعلام کرد که به اتهام سوءمدیریت و اختلاس علیه بلاتر پرونده دادرسی کیفری باز کرده است.

بلاتر و پلاتینی پس از رسوایی فساد که جهان فوتبال را زیر و رو کرد، به مدت هشت سال از تمامی فعالیت‌های فوتبالی محروم شدند و این حکم پس از فرجام‌خواهی به ترتیب به ۶ و چهار سال کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.