یک نماینده ائتلاف «سائرون» عراق می‌گوید نخست‌وزیر جدید تا پیش از روز پنجشنبه یعنی موعد کنار رفتن دولت پیشبرد امور، معرفی می‌شود.

سائرون: نخست‌وزیر جدید عراق قبل از پایان مهلت قانونی انتخاب می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «مناهیل جلیل» نماینده ائتلاف «سائرون» عراق به ریاست «مقتدی صدر» امروز (دوشنبه) در آستانه پایان مهلت قانونی ماموریت دولت پیشبرد امور گفت که نخست‌وزیر جدید تا روز پنجشنبه معرفی می‌شود.

جلیل که با پایگاه خبری «اسپوتنیک» مصاحبه می‌کرد، تاکید کرد که «حتی اگر چند ساعت به پایان مهلت قانونی معرفی نخست‌وزیر جدید مانده باشد، نام وی (نخست‌وزیر جدید) حتما اعلام می‌شود».

دفتر نخست‌وزیر مستعفی و رئیس دولت پیشبرد امور عراق دیروز (یکشنبه) اعلام کرد که در صورت عدم توافق بر سر کاندیدای نخست‌وزیری، پروز پنجشنبه دولت را تحویل رئیس‌جمهور این کشور می‌دهد.

نماینده عراقی در ادامه افزود: «ائتلاف سائرون از حق خود در کاندیداتوری نخست‌وزیری عراق صرف نظر کرده است، اما از هر نامزدی که مورد قبول مردم باشد، حمایت می‌کند».

نماینده ائتلاف سائرون ادامه داد: «دیگر ائتلاف‌ها و احزاب سیاسی هم حق نامزدی نخست‌وزیری را ندارند و با کاندیداهایی که پیشتر توسط احزاب سیاسی معرفی شده بودند، مخالفت می‌کنیم».

وی از تظاهرات‌کنندگان عراقی خواست که تا قبل از پایان مهلت قانونی برای معرفی نخست‌وزیر جدید، کاندیداهای خود را انتخاب کنند.

جلیل با بیان اینکه اسامی کاندیدادهای تظاهرات‌کنندگان در پارلمان بررسی می‌شود، گفت که ائتلاف «سائرون» به عنوان ائتلاف بزرگتر باید منتظر کاندیداهای معترضان باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.