رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شرایط موجود در ورزش کشور به ویژه موضوع همکاری با مربیان خارجی در حوزه فوتبال تأکید داشت که با وجود شرایط اقتصادی، ایده آل نیست پول کشور را به این شکل صرف استخدام مربیان خارجی کنیم.

قدس آنلاین: رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شرایط موجود در ورزش کشور به ویژه موضوع همکاری با مربیان خارجی در حوزه فوتبال تأکید داشت که با وجود شرایط اقتصادی، ایده آل نیست پول کشور را به این شکل صرف استخدام مربیان خارجی کنیم.

محمدرضا تابش در ادامه توضیح داد: فساد و دلالی گسترده‌ای در فوتبال کشور وجود دارد که این موضوع در کنار عدم اشراف مسئولان ورزشی کشور بر مسائل حقوقی، موجب عقد قرارداد به سود طرف خارجی می‌شود و هربار  باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال محکوم به پرداخت جریمه و غرامت می‎‌شوند.اصلاً درست نیست از پول مردمی که نسبت به وضعیت معیشت خود اعتراض دارند، مبالغ میلیون دلاری به مربیان خارجی پرداخت شود؛ در زمینه دلالی‌ها، اگر تخلفی رخ داده باشد با استفاده از بعد نظارتی آن را به مراجع قضایی انتقال می‌دهیم.

حساسیت رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به موضوعات کلان ورزشی به ویژه ریخت و پاش‌های موجود در حوزه فوتبال و عدم نظارت کافی در دستگاه ورزش امری قابل قبول است اما سؤالی که برای افکارعمومی مطرح می‌شود این است که چرا دوستان در مجلس با وجود طرح این مسئله برای حل این موضوع تدبیری اتخاذ نمی‌کنند؟ در شرایط کنونی فدراسیون فوتبال پس از قطع همکاری با مارک ویلموتس بلژیکی که گفته می‌شود رقم سنگینی نیز برای غرامت باید از سوی طرف ایرانی پرداخت شود، در حال مذاکره با برانکو است که وی برای قبول مسئولیت فنی تیم ملی شروط خاصی را مطرح کرده است که با قبول این شروط رقمی سنگین دیگر بابت طلب‌های وی باید از سوی فدراسیون فوتبال پرداخت شود.

مهدی تاج چند روز پیش به گفته یکی از نمایندگان مجلس تأکید کرده که شخص وزیر اصرار به حضور برانکو دارد در صورتی که وی نظرش روی گل محمدی است. اگر چنین موضوعی واقعیت دارد و گفته آن نماینده مجلس درست است چرا مجلس از قدرت بازدارندگی خود استفاده نمی‌کند تا مانع از تصمیم گیری‌های غلط شخص وزیر شود؟

بی گمان در برهه کنونی که صدای اعتراض همه اهالی ورزش و افکارعمومی نسبت به پرداخت‌های بی‌حساب و کتاب به خارجی‌های شاغل در ورزش شنیده می‌شود این اتفاق می‌تواند آزمون بزرگی برای فراکسیون ورزش مجلس به حساب آید که بر اساس وظیفه ذاتی خود مانع از ریخت و پاش‌های نجومی در عرصه ورزش کشور شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.