رئیس دموکرات‌های سنای آمریکا اعلام کرد ترامپ به شهادت افرادی که خودش روی کار گذاشته جرائمی را مرتکب شده است که می‌توان بر اساس آن‌ها او را استیضاح کرد.

چاک شومر: ترامپ بر اساس شهادت منصوبانش قابل استیضاح است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از رویترز، سناتور چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا در نشستی خبری درباره استیضاح دونالد ترامپ گفت: «کنگره مقادیر زیادی از مدارک را جمع آوری کرده که بخش زیادی از آن ناشی از شهادت افرادی است که شخص رئیس‌جمهور آن‌ها را نصب کرده است. این افراد شهادت دادند که رئیس‌جمهور مرتکب جرائمی شده که قابلیت مطرح شدن برای استیضاح را دارند.»

شومر گفت: «شمار قابل توجهی از همکاران جمهوری‌خواه من گفته اند که به نظر آن‌ها اتهامات جدی است، ولی مدرک کافی برای آن‌ها وجود ندارد تا درباره این اتهامات تصمیم بگیرند. ما معتقدیم که این شاهدان (که من درباره آن‌ها صحبت کردم) مدارکی را ارائه خواهند کرد که این سناتورها به دنبال شان هستند.»رئیس اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا گفت مقامات ارشد دولت اطلاعات جدیدی درباره اتهامات مطرح شده در استیضاح ترامپ دارند.

او گفت: «هر یک از مقامات ارشد دولت اطلاعاتی دارند که می‌توانند درباره اتهاماتی - که مجلس نمایندگان به دونالد ترامپ وارد کرده است - ارائه کنند. هیچ کسی این اطلاعات را تا این مقطع نشنیده است. در واقع در مورد جان بولتون وکیل وی به صورت علنی بیان کرده است که وی اطلاعات مرتبط بیشتری دارد که بتواند در اختیار دیگران قرار دهد. این اطلاعات هنوز علنی نشده اند.»

رئیس اقلیت دموکرات سنای آمریکا پیش از این در نامه‌ای که روز یکشنبه منتشر کرد گفته نهایت تلاش خود را کرده است که میک مولوانی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید را به سنا دعوت کند تا برای محاکمه و استیضاع ترامپ شهادت دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.