وزارت کشور عراق در پی اغتشاشات شب گذشته در کربلا و اتفاقات مشکوک ترور چند فعال اعتراضات در این منطقه، رئیس پلیس استان کربلا را تغییر داد.

دولت عراق رئیس پلیس کربلا را تغییر داد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت کشور عراق رئیس پلیس استان کربلا را تغییر داد.

یک مقام وزارت کشور عراق اعلام کرد که سرتیپ «صباح المسعودی» به جای سرلشکر «احمد زوینی» رئیس پلیس کربلا شد.

وی در گفت‌وگو با وبگاه خبری السومریه نیوز افزود: المسعودی پیش از این، رئیس دایره جنایی کربلا بوده است.

فرماندهی پلیس کربلاء دوشنبه شب بیانیه‌ای را در خصوص آتش زدن مواکب حسینی در این شهر مقدس منتشر و در آن اعلام کرد که عناصر «آشوبگر» و «مخرب» اقدام به آتش زدن‌ خیمه‌های آن کردند.

در این بیانیه آمده است: «عناصر مخرب مواکب حسینی شهر کربلاء را که پذیرای هزاران نفر از زائران در طول برگزاری مراسم‌های بزرگ عاشورایی و حسینی است، آتش زدند».

فرمانده پلیس کربلای معلی افزود: «همزمان، عناصر آشوبگر اقدام به آتش‌سوزی و تخریب بانک‌ها و ساختمان‌های دولتی و اموال عمومی و شخصی کردند».

مردم کربلای معلی  در روزهای گذشته با برپایی تظاهرات مقابل ساختمان دادگاه این شهر، شناسایی هر چه سریع‌تر نفوذی‌های اعتراضات اخیر این شهر و عوامل ترور فعالان اعتراضات را خواستار شدند.

تجمع کنندگان خواهان شناسایی قاتل «فاهم الطائی» یک فعال مدنی و از لیدرهای اعتراضات کربلا شدند که دو روز پیش به دست افراد مسلح ناشناس با یک اسلحه مجهز به صدا خفه کن ترور شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پارچه نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که در آن استعفای استاندار و رئیس پلیس کربلا را به دلیل آنچه ناتوانی در حفظ جان شهروندان خواندند، خواستار شدند.

تظاهرات کنندگان همچنین تاکید کردند، اگر عوامل ترور فعالان کربلا و حامیان آنها شناسایی نشوند تحصن معترضان به روبروی ساختمان دادگاه این شهر منتقل خواهد شد.

در ادامه اتفاقات مشکوک در حاشیه اعتراضات و تظاهرات در عراق هفته گذشته دو نفر دیگر از لیدرهای اعتراضات در کربلا، ترور شدند.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.