سفیر سوریه در پکن با اشاره به تلاش آمریکا برای مسلط شدن بر منطقه غرب آسیا، پیش‌بینی کرد که اشغالگری این کشور در بخش‌هایی از سوریه بالاخره پایان می‌یابد.

سفیر سوریه در چین: آمریکا به دنبال کنترل خاورمیانه است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عماد مصطفی» سفیر سوریه در چین می‌گوید آمریکا همزمان با جمع‌آوری پول‌های بادآورده نفت و گازی که از سوریه به سرقت می‌برد، در تلاش برای ایجاد سلطه بر منطقه غرب آسیا است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مصطفی در این باره توضیح داد:‌ «هدف نهایی برای ایالات متحده، شکستن اراده و توانمندی هر دولتی در منطقه برای مقابله و مخالفت با آمریکا است. اگر این امر با مقداری پول توجیبی اضافه برای آمریکا همراه شود، [از نظر آنها] بهتر نیز هست».

وی با بیان اینکه آمریکا در حال مسلح‌سازی تروریست‌ها و عناصر مسلح در سوریه است که پیشتر به کشتار مردم این کشور مشغول بودند، از تخریب زیرساخت‌های عمومی حیاتی در سوریه توسط آمریکا و متحدانش انتقاد کرد.

به نوشته اسپوتنیک، سفیر سوریه در پکن اظهار داشت: «سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه فقط درباره نفت نیست... آن [سیاست‌ها] واقعا بر مبنای چشم‌انداز بزرگتری برای تجزیه کشورهای منطقه، وارد کردن آنها به جنگ‌های ویران‌کننده و ناتوان کردن آنها از ایستادن در برابر هژمونی استراتژیک آمریکا و اسرائیل است».

وی با پیش‌بینی شکست خوردن سیاست آمریکا در به خشونت کشاندن سوریه، تاکید کرد که اشغالگری ایالات متحده در بخش‌هایی از سوریه نهایتا پایان می‌یابد و به لیست دیگر ماجراجویی‌های شکست‌خورده آمریکا در جهان اضافه می‌شود.

پیش از این نیز «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با شبکه چینی «فونیکس»، گفته بود آمریکا در حال سرقت نفت سوریه و فروش آن به ترکیه است. (جزئیات بیشتر)

روز گذشته (دوشنبه) بود که منابع مطلع از اعزام کاروان لجستیکی آمریکا به شمال شرقی سوریه با هدف تقویت مواضع نظامی خبر دادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.