عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: اگر اصلاحات اساسی در لایحه بودجه سال آتی انجام نشود، می‌تواند کشور را دچار معضلات فراوانی کند.

 درصورت عدم اصلاحات اساسی در لایحه بودجه، کشور دچار مشکل می‌شود

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، درباره نقاط منفی لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: تعدادی از نمایندگان به دلیل وجود ایرادات اساسی و نقاط منفی در بودجه سال آتی، هنگامی که رئیس‌جمهور به مجلس آمد بنا داشتند تذکراتی را اعلام کنند؛ چراکه لایحه بودجه سال ۹۹ متناسب با شرایط واقعی کشورمان بسته نشده است.

وی افزود: متاسفانه حسن روحانی و دولت دوازدهم در حال آینده‌فروشی هستند، به طوری که ما در لایحه بودجه سال آتی این موضوع را به صراحت می‌بینیم و وی از هم‌اکنون دولت بعدی را با فروش اوراق به شدت مقروض کرده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: فروش اموال دولتی به نحو بی‌سابقه‌ای در بودجه سال ۹۹ افزایش پیدا کرده است. همچنین در حالی که دولت بنا دارد در سال آینده حقوق کارمندان را ۱۵ درصد افزایش دهد، اما مرکز آمار ایران که زیر مجموعه دولت محسوب می‌شود، تورم را ۴۳ درصد اعلام کرده است، در حالی که افزایش حقوق باید متناسب با میزان تورم باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما در بودجه سال ۹۹ شاهد افزایش منابع و اعتبارات شرکت‌های دولتی هستیم، خاطرنشان کرد: این افزایش ۹ درصد است در حالی که سال گذشته هم این بودجه ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده بود و اصلا مشخص نیست که چرا دولت این میزان افزایش بودجه را برای شرکت‌های دولتی دیده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: اگر اصلاحات اساسی در لایحه بودجه سال آتی انجام نشود، می‌تواند کشور را دچار معضلات فراوانی کند.

سلیمی گفت: در شرایطی که مردم درگیر معیشت خود بوده و گرانی و تورم افسارگسیخته را تحمل می‌کنند، دولت به بهانه افزایش درآمدش به دنبال دریافت مالیات بیشتر و دست کردن در جیب مردم است، در حالی که دولت باید به سمت ممانعت از فرار مالیاتی شود، ولی دولت راحت‌ترین کار ممکن را انجام داده و به دنبال دریافت مالیات از اقشار خرد جامعه است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت بنا ندارد که همه افزایش درآمد گران شدن بنزین را به مردم بازگرداند؛ چراکه این موضوع به صورت شفاف در لایحه بودجه سنواتی دیده نشده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: بودجه سال آتی مشکلات جدی دارد و تعداد زیادی از نمایندگان معتقدند این لایحه تکاپوی نیازهای کشور و مشکلات سال آینده را نمی‌دهد.

سلیمی در توصیه‌ای به وکیل‌الدوله‌های مجلس گفت: در شرایطی که مردم مشکلات فراوان اقتصادی و ضعف و سوءمدیریت دولت حسن روحانی را تحمل می‌کنند، حمایت وکیل‌الدوله‌ها از دولت دوازدهم بسیار نگران‌کننده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.