۸ کشور خارجی بازارهای هدف جذب گردشگر خراسان رضوی هستند.

۸کشور خارجی بازارهای هدف جذب گردشگر خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: کشورهای افغانستان، عراق، آذربایجان، عمان، کویت، امارات پاکستان و هندوستان بازارهای هدف جذب گردشگر برای این استان است.

یوسف بیدخوری افزود: محوری های اصلی جذب گردشگران خارجی برای خراسان رضوی شامل گردشگری زیارتی، سلامت، تجاری و دیدار اقوام و فامیل است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان این که اداره کل خراسان رضوی از فعالان بخش خصوصی برای جذب گردشگری  همه جانبه حمایت می کند افزود: تمرکز فعالیت ها بر ملاقات با سفیران  کشورهای خارجی در ایران و کنسول کشورهای خارجی در مشهد، مذاکراه برای توسعه مناسبات گردشگری و اقتصادی و تسهیل رفت و آمد اتباع خارجی به خراسان رضوی و هم چنین مسافران اتباع ایرانی به کشورهای هدف بوده است.

بیدخوری گفت: علاوه بر ملاقات با سفرای کشورهای اوکراین، قرقیزستان، قزاقستان، ترکیه، افغانستان و پاکستان در ایران  در ۶ ماه اول امسال، ملاقات هایی نیز با سفرای ایران در کشورهای  گرجستان، ترکیه، آلمان و هندوستان در زمینه  جذب گردشگران خارجی به مشهد و خراسان رضوی برگزار شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: اخیرا نیز هم زمان با کنفرانس ملی اکوتوریسم در مشهد تور سه  روزه آشناسازی با خراسان رضوی  برای ۳۰  نفز از سفرا و نمایندگان ایران در کشورهای خارجی برگزار شد که در این برنامه جاذبه های شاخص استان از جمله  مشهد و نیشابور، بینالود و توس معرفی شد.

بیدخوری راه اندازی قطار مشهد – کربلا، برقراری پرواز مشهد – دوشنبه تاجیکستان، پیش بینی پروازهای مشهد به حیدرآباد، هند و آنکارا را از دیگر اقدامات شاخص حوزه گردشگری این استان برای توسعه گردشگری و جذب بیشتر زائران از کشورهای هدف اعلام کرد.

 وی گفت: تاکنون تورهای آشناسازی به مقصد شهرستان های تربت حیدریه در قالب قطار گردشگری و شرکت در جشنواره سرخ و سفید، تور آشناسازی کلات و کاشمرو خواف برگزار شده و به زودی تور آشناسازی به مقصد سبزوار و داورزن برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: برای توسعه گردشگری استان هم چنین قطار گردشگری نیشابور، تربت حیدریه، خواف و سرخس امسال راه اندازی شده است.

منبع: صداو سیمای خراسان رضوی

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.