رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار مشهد گفت: از روز دوشنبه ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت میوه در سطح عمده‌فروشی داشتیم که در سطح خرده‌فروشی نیز اعمال می‌شود.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت میوه در سطح عمده‌فروشی

به گزارش قدس آنلاین، حسین مصدق در خصوص وضعیت بازار میوه در آستانه شب یلدا، اظهار کرد: تا روز گذشته بازار میوه و تره‌بار در رکود به سر می‌برد و استقبالی از سمت مردم وجود نداشت.

وی افزود: از روز دوشنبه ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت میوه در سطح عمده‌فروشی داشتیم که در سطح خرده‌فروشی نیز اعمال می‌شود، با توجه به اینکه مردم در شب یلدا استقبال و تقاضای بیشتری دارند، قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

مصدق بیان کرد: نظارت بر قیمت‌ها وجود دارد اما این افزایش در سطح عمده‌فروشی است، معمولا زمانی که تقاضا زیاد می‌شود، افزایش قیمت در تمام زمینه‌ها به وجود می‌آید و برعکس زمانی که تقاضا کاهش یابد، قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد. تا شب یلدا افزایش قیمت داریم اما بعد از آن قیمت‌ها به حالت اولیه بر می‌گردد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار مشهد ادامه داد: این افزایش قیمت مشهود است، البته شاید در یکی دو روز آینده قیمت‌ها کاهش یابد، زیرا افرادی که میوه وتره‌بار دارند، به امید اینکه شب یلدا بوده و گران می‌شود، محصولات خود را در بازار عرضه می‌کنند، در نتیجه قیمت‌ها کاهش می‌یابد. سال گذشته این اتفاق رخ داد و امیدواریم امسال نیز رخ دهد و میوه ارزان شود.

وی با بیان اینکه کمبودی در بازار وجود ندارد و میوه فراوان است، عنوان کرد: ۲۰ تا ۳۰ واحد صنفی به صورت پراکنده در سطح شهر انتخاب شدند و قرار است محصولات خود را ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از سود مصوب عرضه کنند، این واحدها با نصب بنر به مردم معرفی می‌شوند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.