نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ میلیون تومان وام ازدواج جوابگوی یک سوم یا یک چهارم هزینه های زوجین از مقدمات زندگی گرفته تا برگزاری مراسم ازدواج نمی شود.

وام ازدواج جوابگوی هزینه های ازدواج نیست

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر  درخصوص میزان وام ازدواج در لایحه سال ۹۹ گفت: یکی از مصادیقی که وجود دارد این است که وام ازدواج را افزایش دهند و سنوات آن را نیز بیشتر کنند.

لزوم افزایش تسهیلات وام ازدواج

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه با توجه به پیش بینی زمان کوتاه برای برگشت وام ازدواج، یک مقداری اقساط آن زیاد است که برای زوجین سخت است که اولا باید تقسیط را بیشتر کنند و دوم اینکه باید درباره تسهیلات تجدید نظر کنند که مقداری بیشتر شود. 

گره خوردن مسائل ازدواج با فضاسازی های غیرکارشناسی

وی در ادامه گفت: متاسفانه چند روز پیش یکی از مسئولان مطلب اشتباهی را  مبنی بر اینکه بالا بودن سقف وام ازدواج موجب این شده تعدادی از افراد در سنین پایین ازدواج کنند، گفته بودکه این نوع فضاسازی های غیرکارشناسی که واقعا دور از منطق است، موجب شده که موضوع ازدواج در کشور ما با مشکلات فراوان بسیاری مواجه شود.

وام ازدواج جوابگوی هزینه های ازدواج نیست

حجت الاسلام پژمانفر با تاکید بر اینکه  هر نوع حمایتی که برای تشکیل زندگی حداقلی جوان ها لازم باشد را باید در نظر بگیریم، تصریح کرد: واقعا مقدار ۳۰ میلیون تومان وام ازدواج بر هر یک از زوجه که روی هم نهایتا ۶۰ میلیون تومان می شود جوابگوی یک سوم یا یک چهارم هزینه های زوجین از مقدمات زندگی گرفته تا تهیه لوازم و برگزاری مراسم ازدواج نمی شود.

کمیسیون فرهنگی وام ازدواج را پیگیری می کند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: به همین دلیل به نظر من علاوه بر افزایش تسهیلات، باید نسبت به طولانی تر کردن زمان بازپرداخت هم کاری صورت گیرد که ما این را از طریق کمیسیون فرهنگی پیگیری خواهیم کرد.

منبع: خانه ملت 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.