اصفهان - مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان گفت : سواد رسانه ای از مباحث پیچیده و مهم در حوزه ارتباطات است وسواد رسانه ای مهارتی است که به ماهیت متغیر اطلاعات در جامعه پاسخ می دهد .

سواد رسانه ای می تواند خبرنگاران را به تفکر انتقادی مجهز کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،:فاطمه شفیعی صبح سه شنبه ۲۶ آذردر مجتمع مطبوعات اصفهان در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت :خبرنگاران تولیدکننده خبر و منتشر کننده در ابعاد وسیع هستند که با تولید و مخابره خبر می توانند در خلق فضای کیفیتی خبر و جذب مخاطب بیشتر موثر واقع شوند تا واقعیت ها را با دقت به جامعه منتقل کنند.

وی افزود : کتابخانه تخصصی رسانه با مجموعه ای بالغ بر ۱۷۰۰ جلد کتاب در حوزه تخصصی رسانه و مطبوعات در استان اصفهان پاسخگوی نیاز دانشجویان علوم ارتباطات، خبرنگاران، روزنامه نگاران و علاقه مندان حوزه رسانه است. 

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه با تاکید بر اینکه سواد رسانه ای به قشر خاصی تعلق ندارد افزود: اگرچه لازم است این مهارت را تمامی سطح جامعه بیاموزند اما اصحاب رسانه به عنوان فرهیخته ترین قشر جامعه که می دانند باید از رسانه ها برای تولید و تکمیل خبر استفاده کنند و نیازهای اطلاعاتی خود را تکمیل کنند بیش از دیگران نیازمند استفاده  از سواد رسانه ای هستند.

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه با اعلام اینکه کتابخانه تخصصی رسانه در هفدهم مرداد سال گذشته برای نخستین بار در اصفهان دایرشده است اظهار داشت: این کتابخانه با مجموعه ای بالغ بر ۱۷۰۰ جلد کتاب در حوزه تخصصی رسانه و مطبوعات در استان اصفهان به نیاز دانشجویان علوم ارتباطات، خبرنگاران، روزنامه نگاران و علاقه مندان حوزه رسانه پاسخ می دهد. 

وی افزود: با توجه به اینکه انتشارات داخلی در حوزه رسانه محدود است بیشتر کتابهای منتشر شده در این حوزه ترجمه است و کتابهای تالیفی در زمینه سواد رسانه محدود است.

وی با اشاره به اضافه شدن ۷۰ جلد کتاب جدید به مجموعه کتابخانه تخصصی رسانه گفت: دو کانون روزنامه نگاران جوان و سواد رسانه ای در این فرهنگسرا فعال است که پاسخگوی نیاز مخاطبان و علاقه مندان در زمینه رسانه هستند. 

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه تخصصی رسانه به طرح جامع کتابخانه شهری متصل است و شهروندان با عضویت در یکی از ۸۵ کتابخانه زیر نظر شهرداری اصفهان و با دریافت نام کاربری و رمز می توانند از خدمات کتابخانه تخصصی رسانه در حوزه مطبوعات و رسانه هم بهره مند شوند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.