معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برای نخستین بار در کشور قرار است اتوبوسی برقی ساخته شود و شهرداری مشهد شاسی اتوبوسی را برای این کار در اختیار گروه مپنا قرار می‌دهد.

ساخت نخستین اتوبوس برقی کشور در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور قرار است اتوبوسی برقی ساخته شود و شهرداری مشهد شاسی اتوبوسی را برای این کار در اختیار گروه مپنا قرار می‌دهد.

 معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد بیان کرد: هزینه اجرای این پروژه ۲۲ میلیارد ریال است که شهرداری مشهد پرداخت می‌کند، بر اساس تفاهمی دیگر، ایستگاه شارژ خودروهای برقی در پایانه مسافربری امام رضا (ع) احداث می‌شود که شرکت مپنا مطالعات این کار را انجام می‌دهد.

کاظمی گفت:‌شورای شهر مشهد بسترسازی مناسبی برای انجام اقدامات شهری داشته است که اختصاص بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای بخش عمران، حمل ونقل و ترافیک- منهای حوزه قطارشهری -گواه این موضوع است.

وی ادامه داد:  ۱۷ الی ۱۸ تقاطع در شهر همچون میدان احمدآباد یا سه راه خیام در برنامه کاری بود، سال آینده هم عملیات اجرایی ۵ تقاطع دیگر در رینگ صدمتری آغاز می‌شود. خوشبختانه با اصلاح ۴۲ نقطه از معابر شهری، گره‌های کور ترافیکی باز شد و البته اصلاح هندسی ۶۶ نقطه دیگر در دستورکار است که شاه بیت آن‌ها اصلاح هندسی پل پرتویی در آخر بولوار وکیل آباد است.

معاون شهردار مشهد بیان کرد: در حوزه بهسازی ۲۵۰ هزار مترمربع پیاده‌رو برای امسال و بهسازی ۴۰۰ هزار مترمربع پیاده‌رو برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است. در سال ۹۹ به افق ایجاد ۲۹۶ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری خواهیم رسید. همچنین برای اولین بار در کشور قرار است طرح الیزه با موضوع حق تقدم و اعمال قانون برای کسانی که حق تقدم را رعایت نکنند، اجرایی شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.