مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: با بهره مندی ۱۰۰ درصدی خانوار شهری و ۹۰ درصدی خانوار روستایی استان از نعمت گاز، شاخص گازرسانی شهری و روستایی خراسان رضوی سبز شد.

شاخص گازرسانی در خراسان رضوی سبز شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدحمید فانی اظهار کرد: شاخص گازرسانی استان در بخش شهری حدود سه درصد و در بخش روستایی نزدیک به ۱۴ درصد بالاتر از ضریب نفوذ گاز در کل کشور است، مطابق شاخص وزارت نفت در حوزه گازرسانی، خراسان رضوی با ضریب پوشش ۱۰۰ درصدی گاز در بخش شهری و ۹۰ درصدی در بخش روستایی واجد شرایط حائز کسب عنوان "استان سبز" شد.

وی افزود: از مجموع ۲۶۷۳ روستای واجد شرایط گازرسانی تا ابتدای سال ۹۲ فقط ۹۴۶ روستای استان با ضریب نفوذ ۵۶ درصد گازدار بود که این رقم در شش سال گذشته با افزایش چندبرابری ظرفیت کاری به ۲۱۵۷ روستا با ضریب ۹۰ درصد رسید،  در این مدت هر ۲ روز یک روستای استان گازدار شد.

فانی ادامه داد: در بخش شهری نیز ۷۸ شهر استان با یک میلیون و ۴۳۸ هزار خانوار به صورت ۱۰۰ درصدی از نعمت گاز بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بیان کرد: در حال حاضر طرحهای گازرسانی در ۴۰۲ روستای استان با جمعیت ۴۴ هزار و ۷۴۹ خانوار نیز در حال اجرا است که با اتمام این پروژهها به ضریب نفوذ ۹۸ درصدی در بخش روستاهای واجد شرایط استان خواهیم رسید.

فانی افزود: تاکنون ۳۴ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در خراسان رضوی احداث شده و دو میلیون و ۳۳۳ هزار مشترک نیز از خدمات شرکت گاز بهره مند هستند.  

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی رتبه اول شبکهگذاری گاز در کشور و رتبه دوم تعداد کل مشترک را پس از استان تهران بزرگ دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.