رییس مجلس گفت: مقام معظم رهبری اجازه دادند تا در بودجه سال ۹۹ به جای تخصیص ۳۶ درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه ملی، ۲۰ درصد داده شده و ۱۶ درصد در اختیار دولت قرار گیرد.

مجوز رهبر انقلاب به دولت برای جبران کسری بودجه

قدس آنلاین: عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۶ آذر) مجلس شورای اسلامی و ارائه‌ گزارش وضعیت بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۱۳۹۹ گفت: براساس قانون، دولت موظف شد در سال جاری ۱۲ درصد از سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت را در حسابی فریز کند و اگر قصد برداشت از آن را دارند با اجازه رهبری این اقدام صورت گیرد و بدهی دولت محسوب شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال آینده سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت به ۱۶ درصد افزایش می‌یابد، اما دولت به صورت درآمد خود به آن نگاه کرده و خود را مالک آن دانسته است که باید در این زمینه بازنگری شود.

علی لاریجانی در پاسخ به رئیس دیوان محاسبات گفت: دولت از مقام معظم رهبری کسب اجازه کردند و رهبر انقلاب اجازه دادند به جای تخصیص ۳۶ درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد از آن به صندوق توسعه ملی تخصیص یافته و ۱۶ درصد در اختیار دولت قرار گیرد و این ایراد وارد نیست.

لاریجانی همچنین افزود: درآمد حاصل از صادرات بنزین و فرآورده‌های نفتی باید در قالب درآمد عمومی کشور محسوب شود و نباید برای سازمان هدفمندسازی تخصیص یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.