یک منبع نزدیک به مرجعیت عالی شیعیان در عراق، بر بی‌طرفی مرجعیت در روند انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور تاکید کرد.

موضع آیت‌الله سیستانی در قبال انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در آستانه رایزنی‌های سیاسی برای معرفی نامزد جدید نخست‌وزیری عراق، منابع رسانه‌ای از بی‌طرفی مرجعیت شیعیان در عراق درباره نامزدهای احتمالی این پست، خبر می‌دهند.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به مرجعیت اعلام کرد که مرجعیت، انتخاب نخست‌وزیر را بر اساس اصول و مواد قانون اساسی کشور، برعهده فراکسیون‌های سیاسی می‌داند و هیچ ملاحظه خاصی درباره نامزد تصدی این پست ندارد یا نامزد خاصی را تایید نمی‌کند.

این در حالی است که منابع آگاه سیاسی، دوشنبه (دیروز- ۱۶ دسامبر) اعلام کردند که «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق فهرستی شامل نامزدهای تصدی این پست دریافت کرده است که مهم‌ترین آنها، «محمد شیاع السودانی»، «اسعد العیدانی» و «مصطفی الکاظمی» هستند و برخی تظاهرات‌کنندگان نیز قاضی «رائد جوحی» را پیشنهاد کرده‌اند اما برخی دیگر از تظاهرات‌کنندگان علیه این نامزد شعار سر می‌دهند و وی را قبول ندارند.

اما مرجعیت عالی شیعیان در عراق همواره اعلام کرده که فاصله اش را با همه گروه های سیاسی عراق رعایت می‌کند و ضمن احترام به رأی مردم و قانون اساسی کشور، بی‌طرف خواهد ماند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.