شبکه المیادین از بندهای طرح شوم آمریکا علیه فلسطین و منطقه غرب آسیا پرده برداشت.

المیادین بندهای طرح شوم «معامله قرن» آمریکا را فاش کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه تلویزیونی المیادین از دستیابی به نسخه‌ای از پیش‌نویس طرح به اصطلاح صلح آمریکا برای منطقه موسوم به «معامله قرن» خبر داد.

برخی از بندهای این پیش‌نویس به قرار ذیل است:
۱. امضای توافقنامه میان «اسرائیل», تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس.
۲. تشکیل کشور فلسطین به اسم «فلسطین جدید». این کشور در خاک کرانه باختری و نواز غزه به جز شهرک‌های صهیونیست‌نشین تشکیل خواهد شد.
۳. مجموعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری همچنان در کنترل «اسرائیل» خواهد بود و شهرک‌های حاشیه‌ای نیز به آن‌ها ملحق خواهد شد.
۴. شهر قدس اشغالی تقسیم نخواهد شد و اداره آن بین «اسرائیل» و فلسطین جدید مشترک خواهد بود.
۶. ساکنان عرب قدس اشغالی به فلسطین جدید منتقل می‌شوند و در «اسرائیل» باقی نمی‌مانند.
۷. شهرداری قدس، فراگیر و مسئول اداره همه سرزمین قدس اشغالی به غیر از سیستم آموزشی است که فلسطین جدید عهده‌دار آن خواهد بود.
۸. فلسطین جدید مالیات شهرک صهیونیست‌نشین «ارنونا» در قدس اشغالی و سیستم آبرسانی را به شهرداری یهودی (صهیونیستی) قدس پرداخت خواهد کرد.
۹. به یهودیان (اشغالگران صهیونیست‌) اجازه خرید منازل عرب‌های قدس داده نمی‌شود و عرب‌های قدس نیز اجازه خرید منازل متعلق به یهودیان (اشغالگران صهیونیست‌) را نخواهند داشت.
۱۰. مناطق بیشتری به قدس اشغالی الحاق نخواهد شد و وضع اماکن مقدس در این شهر به صورت فعلی برقرار خواهد مبود.
۱۱. در نوار غزه... مصر اراضی جدیدی را به منظور احداث فرودگاه، کارخانه و تبادل تجاری و کشاورزی به این منطقه خواهد بخشید. اجازه سکونت به فلسطینی‌ها در اراضی بخشیده شده از سوی مصر داده نمی‌شود. حجم اراضی بخشیده شده از سوی مصر و بهای آن، مورد توافق طرفین و با میانجی کشورهای «تأییدکننده» خواهد بود. تعریف «کشورهای تأییدکننده» در آینده مشخص می‌شود.
۱۲. یک بزرگراه بین نوار غزه و کرانه باختری احداث خواهد شد و اجازه انتقال آب تصفیه شده بین دو منطقه از طریق زیر زمین داده خواهد شد.
۱۳. کشورهای «تأییدکننده» با کمک به اجرای توافق و پشتیبانی اقتصادی از آن موافقت کرده‌اند.
۱۴. کشورهای «تأیید کننده» عبارتند از آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای (عربی) تولید کننده نفت در خلیج (فارس).
۱۵. تا این لحظه، مبلغ ۳۰ میلیارد دلار در طول پنج سال برای اجرای طرح‌های مربوط به فلسطین جدید اختصاص داده شده است.
۱۶. «اسرائیل» هزینه الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین از جمله شهرک‌های دور افتاده را به عهده خواهد گرفت.
۱۷. کمک‌ها به فلسطین جدید بین کشوهای (عرب) حاشیه خلیج (فارس) , آمریکا و اتحادیه اروپا به ترتیب به میزان ۷۰, ۲۰ و ۱۰ درصد تقسیم خواهد شد.
۱۸. میزان مشارکت کشورهای عربی نیز به حسب توان نفتی آن‌ها خواهد بود و این کشورها اکثریت هزینه طرح را به عهده دارند چرا که بیشترین سود را از این طرح خواهند برد.
۱۹. فلسطین جدید نمی‌تواند ارتش داشته باشد و تنها سلاح مجاز، محصور در دست پلیس خواهد بود.
۲۰. توافق بین «اسرائیل» و فلسطین جدید به این شرط خواهد بود که اسرائیل وظیفه دفاع از فلسطین جدید را به عهده داشته باشد و فلسطین جدید نیز هزینه دفاع و پشتیبانی «اسرائیل» از خود را می‌پردازد.

۲۱. مذاکره بین «اسرائیل» و کشورهای عربی بر این اساس شکل می‌گیرد که اعراب هزینه حمایت اسرائیل از فلسطین جدید را به عهده بگیرند.

۲۲. هنگام امضای توافقنامه، جدول زمانی و مراحل اجرای آن مشخص خواهد شد.
۲۳. جنبش حماس همه تسلیحات خود از جمله سلاح‌های فردی و شخصی رهبران حماس را به مصر تحویل خواهد داد. در مقابل، اعضای حماس از کشورهای عربی حقوق ماهیانه دریافت خواهند کرد.
۲۴. مرزهای نوار غزه به منظور تبادل تجاری بین‌المللی از طریق گذرگاه‌های اسرائیلی و مصری گشوده خواهد شد. بازار نوار غزه نیز به روی بازار کرانه باختری و همچنین مبادلات دریایی گشوده خواهد شد.
۲۵. یک سال پس از امضای توافقنامه، انتخابات دموکراتیک در کشور فلسطن جدید برگزار خواهد شد و هر شهروند فلسطینی می‌تواند در آن نامزد شود.
۲۶. یک سال پس از برگزاری انتخابات، همه اسرای فلسطینی به صورت تدریجی و در طول سه سال آزاد خواهند شد.
۲۷. در طول پنج سال، یک بندر دریایی و یک فرودگاه برای فلسطین جدید احداث خواهد شد. تا آن زمان، فلسطینی‌ها از فرودگاه‌ها و بنادر «اسرائیل» استفاده خواهند کرد.
۲۸. مرزهای بین «اسرائیل» و فلسطین جدید به روی عبور و مرور شهروندان و تبادل کالاها باز خواد بود («اسرائیل» مشخص کردن هر گونه مرزی برای خود را نپذیرفته است).
۲۹. یک پل هوایی معلق به ارتفاع ۳۰ متر از سطح زمین، نوار غزه را به کرانه باختری وصل خواهد کرد. مأموریت ساخت این پل به چین واگذار خواهد شد. چین ۵۰ درصد از هزینه ساخت این پل را به عهده خواهد گرفت. ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و کانادا نیز هر یک ۱۰ درصد (در مجموع ۴۰ درصد) و آمریکا و اتحادیه اروپا نیز مشترکا ۱۰ درصد باقی مانده را تقبل خواهند کرد.
۳۰. منطقه «دره اردن» همچنان در سیطره «اسرائیل» خواهد بود.
۳۱. «اسرائیل» بر احداث بزرگراهی چهاربانده نظارت خواهد داشت که دو باند از این بزرگراه به فلسطینی‌ها اختصاص دارد که فلسطین جدید را به اردن متصل می‌کند.
۳۲. اگر حماس و سازمان آزادی‌بخش فلسطین این طرح (معامله قرن) را نپذیرند، آمریکا کل حمایت‌های مالی خود را از فلسطینی‌ها لغو خواهد کرد. اگر سازمان آزادی‌بخش با این طرح موافقت کند ولی حماس و جهاد اسلامی موافقت نکنند، مسئولیت آن به عهده این دو جنبش خواهد بود. اگر «اسرائیل» نیز این طرح را نپذیرد، حمایت اقتصادی از آن متوقف خواهد شد.
۳۳. در هر گونه تقابل نظامی بین «اسرائیل» و حماس، آمریکا از «اسرائیل» در ضربه زدن به رهبران حماس و جهاد اسلامی حمایت خواهد کرد.

در ۲۵ ژوئن، جرد کوشنر، داماد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید، در کنفرانسی در بحرین از جنبه‌های اقتصادی «معامله قرن» پرده‌برداری کرد. اما جیسون گرینبلات، نماینده ترامپ در امور صلح خاورمیانه، در گفت‌وگویی با شبکه العربیه اذعان کرده بود کنفرانس منامه شکست خورد، چون بدون دستیابی به راه حلی سیاسی بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی طرح اقتصادی هیچ ارزشی ندارد. 

طرح معامله قرن آمریکا برای حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی و تحت فشار قرار دادن فلسطینیان تدوین شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.