وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با کاهش تحریم‌های کره شمالی از سوی سازمان ملل مخالفت کرد.

آمریکا: اکنون زمان لغو تحریم‌های کره شمالی نیست

قدس آنلاین؛به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل نباید کاهش نابهنگام تحریم‌های کره شمالی را مدنظر قرار دهد.

وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد با توجه به تهدیدات کره شمالی برای تشدید تحرکات و امتناع از ادامه مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای، شورای امنیت نباید کاهش تحریم‌های پیونگ یانگ را در دستور کار قرار دهد.

چین و روسیه پیشتر پیش نویس قطعنامه‌ای را به سازمان ملل برای برداشتن تحریم‌های کره شمالی در حوزه‌های صادرات غذای دریایی، منسوجات و مجسمه‌سازی با هدف تقویت معیشت مردم ارائه دادند. این طرح همچنین می‌خواهد ممنوعیت اشتغال مردم کره شمالی در خارج از این کشور برداشته شده و الزام بازگشت تمام کارگران کره شمالی به کشورشان در هفته آینده لغو شود.

در پیش نویس این قطعنامه، پیشنهاد شده چین و روسیه زمینه تداوم گفت‌وگو بین آمریکا و کره شمالی در تمامی سطوح را فراهم کنند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به‌تازگی طی بیانیه‌ای هشدار آمیز خطاب به آمریکایی‌ها اعلام کرد تنها تا پایان سال میلادی جاری، فرصت دارند تا وضعیت مذاکرات را مشخص کنند. کیم جونگ اون همچنین این را هم گفت که در صورت عدم اعطای امتیاز به پیونگ یانگ، کره شمالی مسیر جدید نامشخصی را در پیش خواهد گرفت.

پیش از این هم سفیر کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرده بود که وقت‌کشی در فرآیند مذاکرات ترفندی است که برای ترامپ مصرف داخلی دارد و اینکه طولانی شدن مذاکرات برای کره‌ شمالی معنایی ندارد. او همچنین گفته بود که موضوع خلع سلاح هسته‌ای به صورت کامل از میز مذاکرات خارج شده و پیونگ‌یانگ حاضر نیست در این رابطه از سوی آمریکایی‌ها صحبتی بشنود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.