مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهدمقدس گفت: پنجمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برگزار می‌شود.

پنجمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سعید صیفی اظهار داشت: به منظور گسترش روابط تجاری و اقتصادی و شناسایی بازار هدف بین ایران و تاجیکستان، پنجمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه برگزار می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان بزرگترین مرکز نمایشگاهی شرق کشور، از سال‌های گذشته گسترش تبادلات تجاری با سایر کشورها را در دستور کار خود قرار داده و در همین راستا به دلیل پیوند عمیقی که بین ملت‌های ایران و تاجیکستان به لحاظ زبان، خصوصیات فرهنگی، ادبیات و پیشینه تاریخی مشترک وجود دارد، پس از ۴  سال با رایزنی‌های گسترده و با توجه به شرایط تحریم‌ها  این نمایشگاه در شهر دوشنبه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های نمایشگاه بین المللی مشهد در توسعه کمی و کیفی نمایشگاه‌های خارجی اظهار داشت: اهمیت توسعه صادرات و افزایش سهم تولیدات داخلی از بازارهای دنیا یک ضرورت است و برگزاری نمایشگاه‌های خارجی بهترین فرصت برای توسعه روابط و ارتباطات اقتصادی ایران با دیگر کشورها را فراهم می‌سازد.

صیفی در پایان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه ۳۰ آذر الی ۳ دی ماه سال جاری با حضور ۴۱ شرکت ایرانی که در زمینه‌های صنایع غذایی، بهداشتی، درمانی، بخش‌های مختلف تولیدی، ماشین آلات کشاورزی، مصالح ساختمان و... فعالیت می‌کنند، برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.