مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون ،کار ورفاه خراسان رضوی گفت: ۳۰درصد از اعتیاد به مواد مخدر افراد در خراسان رضوی در بین افراد شاغل است که این یک موضوع نگران کننده می باشد.

۷۰درصد معتادان خراسان رضوی بیکار هستند

محمد رضاولیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ۸۹۰هزار نفر در استان خراسان رضوی دارای بیمه  تامین اجتماعی هستند که با احتساب اعضای خانواده در مجموع به  ۱میلیون و ۵۴۰هزار نفر می رسند.

وی تصریح کرد: از این تعداد حدود ۶۳هزار نفر دارای بیمه کارگر ساختمانی می باشند  که بخش عمده ای از این بیمه شدگان در حاشیه شهر مشهد قرار دارند. از طرفی حدود ۱۲هزار کارگر ساختمانی  استان در صف انتظار این نوع بیمه هستند که به محض اختصاص سهمیه به استان به  تدریج و بر اساس فرآیند ، از خدمات بیمه بهره مند خواهند شد.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون ،کار ورفاه خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۴۶هزار نفر در مشهد مستمری بگیر هستند، افزود: همچنین ۵۵۰ هزار بیمه شده اصلی  و در مجموع ۹۱۵هزار نفر در شهر مشهد از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.   

ولیان اظهار کرد: تصمیم بر این بود که در ۸ منطقه حاشیه شهر مشهد موضوع آسیب های اجتماعی مورد بررسی قرار بگیرد اما در شرایط فعلی بنا براین شد که برنامه ها در منطقه شهید مطهری متمرکز شود و اقداماتی در زمینه اعتیاد، فضای مجازی ، فرزند پروری، روانشناسی فردی ، خدمات آموزشی و مشاوره ای در این منطقه در حال انجام است.

وی ادامه داد: مهمترین آسیب اجتماعی در حاشیه شهر مشهد موضوع اعتیاد به مواد مخدر  است که این موضوع به صورت زنجیره وار بر سایر مسائل نظیر طلاق، اشتغال و فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست تاثیر دارد.

ولیان با بیان اینکه  متاسفانه ۳۰درصد از افراد معتاد در خراسان رضوی در بین افراد شاغل است که این یک موضوع نگران کننده است، افزود: میانگین اعتیاد در بخش کارگری در کشور ۱۸.۶درصد است اما این شاخص در استان خراسان رضوی ۲۶درصد است.

وی تصریح کرد:از طرفی  سرانه فضای  ورزش کارگری  در استان خراسان رضوی حدود ۱۰.۵سانتی متر است که از میانگین کشوری بالاتر می باشد زیرا این سرانه در سطح کشور حدود ۶. سانتی متر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.