کرج- بیمارستان امام خمینی(ره) کرج که درگذشته‌ای نه‌چندان دور مرهم زخم‌های بسیاری دردمندان و هم‌وطنان بود مدت‌هاست که به دلیل مشکلات اقتصادی زمین گیر شده و زخم بستر گرفته است.

بیمارستان امام خمینی(ره)  کرج آب می‌ شود

قدس آنلاین-گروه استان ها:  بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی که گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور در بخش آنژیوگرافی است اما مدت‌هاست که تجهیزات آن بی‌استفاده مانده و خاک می‌خورد.

ازآنجاکه مالکان بیمارستان امام خمینی دستگاه‌های دولتی هستند و بنیاد شهید، سازمان همیاری شهرداری‌ها و استانداری البرز در آن سهیم هستند لذا طبق مصوبه مجلس برای دریافت تعرفه‌های آن قیمت‌های دولتی وضع شد.

مشکلات این بیمارستان ازآنجا آغاز شد که تعرفه‌های دریافتی به بهای دولتی محاسبه شد و لذا درآمد بیمارستان به‌اندازه یک‌پنجم کاهش یافت که این کاهش بسیار شدید حقوق پرسنل را نیز پاسخگو نبود.

بیمارستان امام خمینی که تا چهار سال پیش افزون بر ۹۰۰ نفر پرسنل داشت به دلیل مشکلات مالی نتوانست این تعداد از افراد را حفظ کند و لذا با ریزش بسیاری از نیروها و افراد متخصص روبرو شد و تعداد آن به کمتر از ۴۷۰ نفر رسید.

عدم پرداخت دستمزد پزشکان از سال ۱۳۹۴ به بعد و مطالبات روی‌هم انباشته‌شده پرستاران موجب شد تا کارکنان این مجموعه افزون بر ۳۰ بار دست به تجمع اعتراض‌آمیز بزنند.

صف طلبکاران

بیمارستان امام خمینی(ره) کرج، پیش از شروع نوسانات ارز، مدرن‌ترین تجهیزات موردنیاز برای بخش قلب را خریداری کرده است از همین رو چندی پیش پرسنل شرکتی که تجهیزات از آن خریداری‌شده بود به دلیل وصول نشدن چک ۳۳ میلیارد تومانی بیمارستان، برای خارج کردن تجهیزات مراجعه کردند که با اعتراض کارکنان بیمارستان مواجه و دست‌خالی بازگشتند.

اگرچه فعالیت این بیمارستان برای مردم بسیار حیاتی و لازم است اما طلبکاران با دریافت حکم‌های توقیف اموال در تلاش برای تخلیه تجهیزات این مرکز درمانی هستند.

متأسفانه در طی چند روز گذشته به دلیل پرداخت نشدن بدهی به یکی از پیمانکاران بیمارستان امام خمینی (ره)، یکی از پیمانکاران با حکم قضایی، اموال آزمایشگاه میکرو بیوشیمی و پاتولوژی را توقیف و از بیمارستان خارج کرد.

در همین رابطه رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان امام خمینی (ره) کرج با تائید این خبر گفت: هنوز بخش زیادی از بدهی‌های بیمارستان به چند پیمانکار دیگر پرداخت‌نشده و به همین دلیل احکام توقیف اموال دیگری هم وجود دارد.

قاسم طاهری هم‌چنین از تعطیلی بخش دیالیز این بیمارستان خبر داد و افزود: پیمانکار تأمین‌کننده تجهیزات این بخش ۹ میلیارد تومان طلب داشته اما در حال حاضر این میزان به ۴۰ میلیارد تومان رسیده و به دلیل ادامه این بدهی، تجهیزات این بخش را توقیف و از هفته گذشته مانع از ادامه کار آن شده است.

واگذاری مبهم

طبق گفته کارشناسان و طبق مصوبه دولت این بیمارستان باید واگذار شود تا هم تعرفه اصلاح و هم اینکه بدهی‌های گذشته پرداخت شود چون در حال حاضر تعرفه دولتی بوده و تعرفه بدون ردیف بودجه ثمره‌ای نخواهد داشت پس باید تعرفه خصوصی بشود و آن‌هم مستلزم این است که بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شود.

در همین راستا واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی در مردادماه امسال روزنه‌ای از  امید را  برای حل مشکلات در دل پرسنل و مردم ایجاد کرد اما حالا یکی از اعضای شورای شهر کرج این واگذاری را نیز مبهم می‌داند.

عباس زارع بابیان اینکه شهرداری کرج یکی از سهامداران اصلی سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز است و این بیمارستان در اختیار این سازمان قرار داشته است می‌گوید: از مسئولان و متولیان امر می‌خواهیم برای شفاف‌سازی هرچه بیشتر قرارداد فروش این بیمارستان به شورای شهر کرج و مردم پاسخ بدهند.

وی با اشاره به اینکه برخی تجهیزات این بیمارستان که پیش از واگذاری اعلام کردند بیش از ۳۰ میلیارد تومان قیمت دارد و تاکنون استفاده‌نشده در حال انتقال از این بیمارستان است می‌افزاید:  حتی ما به‌عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری از شرایط واگذاری و مفاد قرارداد واگذاری و اینکه در آینده چه سرنوشتی در انتظار این بیمارستان است، بی‌اطلاع هستیم.

وی یادآور می‌شود: اطلاعات مربوط به شرایط واگذاری بیمارستان باید به اطلاع مدیریت شهری به‌عنوان یکی از سهامداران این بیمارستان برسد.

وی با تأکید بر اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) طی سال‌های اخیر یکی از ظرفیت‌های خوب شهر کرج در حوزه بهداشت و درمان بوده که توسط بنیاد شهید راه‌اندازی شد، گفت: حال باید به این سؤال پاسخ داده شود چرا با تغییر کاربری سطح ارائه خدمات در این بیمارستان کاهش پیداکرده است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.