جهانیان معاون وزیر کشور در نشست خبری سفرای کشورهای خارجی با دبیر ستاد حقوق بشر ایران آماری را در مورد حوادث و اتفاقات هفته های گذشته ایران داد.

آشوبگران ۹۹۱ بانک و ۱۴۲ مرکز درمانی را تخریب کردند

قدس آنلاین: معاون وزیر کشور خسارت‌های وارد شده بر کشور را برشمرد و گفت: تعرض به اموال مردم در تمام نقاط ایران مشاهده شده است. حدود ۳۰۰ مرکز تجاری و فروشگاه مورد تعرض قرار گرفتند، به ۴۹ باب منزل مسکونی  خسارت وارد شد، ۲۸۶ وسیله نقلیه مردم  آتش‌ زده شد. این تحرکات برای افزایش نارضایتی مردم و ترغیب آنها به خشونت‌های عملیاتی بود. برای مثال مراکز خدمات عمومی که بالغ بر ۱۵۰ مرکز است مانند شهرداریها، ادارات خدمات عمومی و مخابراتی مورد تعرض و حمله قرار گرفتند. ۹۹۱ شعبه عرضه کننده خدمات بانکی تخریب قرار شد، ۱۳۲ جایگاه عرضه سوخت از سرویس‌دهی خارج شدند، ۱۴۲ مرکز خصوصی اعم از مراکز بهداشتی، درمانی و مراکز خصوصی تجاری مورد تخریب و آتش‌سوزی قرار گرفتند. اینها نمونه‌ای از اقدامات برای تشدید نارضایتی و جهت‌دادن عموم به اعتراضات خشونت‌آمیز بود.

جهانیان در مورد برنامه‌ریزی و تحرکات خرابکارانه آینده‌ای که ممکن است وجود داشته باشد افزود: همیشه برنامه‌ریزی موجود است، طبیعتا همه تحرکات تحت رصد مراکز امنیتی قرار دارند و تاکنون جو آرامی در کشور موجود است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.