شهرام شکیبا که این روزها به عنوان مجری برنامه «کارستان» را در دست تهیه دارد معتقد است: ترجیحم این است پس از این در برنامه هایی با محور ادبیات و سیاست حضور پیدا کنم و از برنامه‌های اجتماعی فاصله بگیرم.

«کارستان» جهت‌گیری سیاسی ندارد/ گفت‌وگوهای صریحی با میهمانان خواهم داشت

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، «کارستان» به تهیه‌کنندگی حامد چهاردوری این روزها در حال ضبط است. این برنامه دارای سه بخش گفت‌وگو با شخصیت‌های مطرح سیاسی، مفاخر و نخبگان کشور، خوانندگان و گزارش های جنجالی پشت صحنه است. همچنین خواننده‌های مطرح اقوام با زبان‌ها و گویش‌های محلی در کنار سایر خواننده‌های کشور به نمایندگی از مردم ایران نیز در این برنامه حضور دارند.

سیدشهرام شکیبا، محمد قاسمی و پدرام ابدان مجریان «کارستان» هستند. همچنین در بخش استندآپ کمدی این برنامه علیرضا مسعودی، سامان گوران و بهزاد قدیانلو اجرا خواهند کرد.

در حال حاضر عوامل برنامه مشغول به ضبط و تولید این برنامه هستند و طبق زمان ‌بندی ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما، در دی و بهمن ماه به پخش روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رسید. مجموعه های تلویزیونی «اثر انگشت»، «چهارسو»، «پیش رفته ایم» و مجموعه مستند «از بی‌ستون تا چهل ستون» برخی از دیگر مجموعه های تولید شده توسط حامد چهاردوری تهیه کننده برنامه است.

شهرام شکیبا درباره رویکرد اصلی این برنامه و در پاسخ به این پرسش که با توجه به زمان بندی پخش برنامه و ایام انتخابات و رویکردهای تلویزیون نسبت به جناح‌های سیاسی، آیا «کارستان» جهت‌گیری سیاسی در بخش‌های طنز یا گفت‌وگوهای خود خواهد داشت یا خیر؟ گفت: طبیعتاً بنا نیست در انتخابات جهت‌گیری داشته باشیم. تلویزیون این کار را نخواهد کرد و نباید هم اینطور باشد. با توجه اینکه از طیف‌های مختلفی به این برنامه دعوت می‌شوند قطعاً بحث حمایت از جناح یا حزب خاصی مطرح نیست و این برنامه سوگیری نخواهد داشت.

شکیبا در پاسخ به این پرسش که تجربیات شما در حوزه اجرا در سال‌های اخیر بیشتر با محوریت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بوده است، تجربه اجرا در برنامه سیاسی برای شما چگونه خواهد بود، گفت: کاری که من در این برنامه انجام می‌دهم گفت‌وگوهای صریح و بی‌پرده‌ای است که با میهمانان خواهم داشت. همانند زمانی که روزنامه نگار بودم و چنین رویکردی داشتم. زمانی که بحث گفت‌وگوهای سیاسی مطرح است به نظرم صراحت مهم ترین نکته است و تا اینجای کار که خوشبختانه چنین مولفه‌ای در برنامه «کارستان» لحاظ شده است.

وی در ادامه افزود: قطعاً تجریباتی که در حوزه روزنامه نگاری و مطبوعات داشته‌ام نیز در روند اجرای این برنامه و مصاحبه‌ها تاثیرگذار خواهد بود و سعی کرده‌ام اینطور باشد. شاید حتی دوستانی که من را برای این کار انتخاب کرده‌اند هم گوشه چشمی به این ماجرا داشتند و این تجربیات هم در انتخابم بی‌تاثیر نبوده است. برهمین اساس هم امیدوارم که گفت‌وگوها جذاب باشند و مورد توجه قرار بگیرند.

شکیبا تاکید کرد: ضمن اینکه تصمیم من این است از این پس کمتر سراغ برنامه‌های اجتماعی بروم. به دلیل اینکه هنرپیشه‌ها در این برنامه‌ها حضور دارند و پس از این سعی می‌کنم فقط در حوزه ادبیات وارد شوم چرا که مطمئن هستم کسی سوادش را ندارد و صرفاً چهره داشتن برای دانستن ادبیات کافی نیست و امیدوارم این عرصه سالم باقی بماند و دوستان دیگر این قله را فتح نکنند!

شکیبا در پاسخ به این پرسش که دلیل اینکه دیگر سراغ برنامه های اجتماعی نمی‌روید حضور بازیگرانی است که وارد کار اجرا شده‌اند؟ گفت: برنامه اجتماعی دیگر ساخته نمی‌شود که برنامه سازان بخواهند به سراغ ما بیایند. اینطور فکر نکنید که برنامه‌های اجتماعی فراوان است و من بخواهم این برنامه‌ها را رد کنم. دلیلش هرچه که باشد هم ترجیح مدیران این است که دوستان بازیگر و چهره‌ها این برنامه ها را اجرا کنند.

وی درباره حضور بازیگران در عرصه اجرا گفت: زمانی که مردم با مدارک غیرمرتبط سمت‌های ویژه می‌گیرند طبیعی است که این اتفاقات بیفتد.

شکیبا در پاسخ به این که آیا پیشنهادی در حوزه برنامه های ادبی دارید یا خیر؟ اظهار کرد: طبیعتاً خیر. شما فکر می کنید تلویزیون در این شرایط هزینه می‌کند که راجع به ادبیات برنامه بسازد؟!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.