رهبر کره شمالی احتمالا در سخنرانی خود به مناسبت سال نو، تعلیق مذاکرات با آمریکا را اعلام خواهد کرد.

رهبر کره شمالی احتمالا تعلیق مذاکرات با آمریکا را اعلام خواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرگزاری یونهاپ گزارش داد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات با آمریکایی‌ها تا پایان امسال، احتمالا در سخنرانی خود به مناسبت سال نو تعلیق این مذاکرات را اعلام خواهد کرد.

رهبر کره شمالی در سخنرانی خود به مناسبت سال جدید، از فرصت برای اعلام اولویت‌ها و اهداف سیاسی خود در سال جدید استفاده می‌کند. سخنرانی آینده وی با محوریت تنش‌های فزاینده و در حالی که کره شمالی پس از بن‌بست مذاکرات از احتمال شلیک آزمایشی موشک‌های دوربرد خبر داده است، ایراد خواهد شد. 

یک مقام رسمی در وزارت اتحاد کره شمالی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «اگر تا موعد مقرر یعنی پایان امسال پیشرفتی حاصل نشود، ما نمی‌توانیم احتمال اعلام تعلیق مذاکرات کره شمالی-آمریکا را در سخنرانی سال جدید مردود بدانیم».

کره شمالی با آزمایش موتور موشک در سایت خود برای پرتاب ماهواره، آمریکا را برای ارائه پیشنهادهای جدید با هدف خارج کردن روند مذاکرات از بن‌بست تا پیش از پایان سال، تحت فشار قرار داده است. این بدان معناست که پیونگ یانگ می‌خواهد مثل سال ۲۰۱۷ از تغییر اوضاع و رویارویی تند جلوگیری کند. در این سال کیم جونگ اون به برگزاری نشست سران با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی، و سپس در سال ۲۰۱۸ دیدار و مذاکره با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبادرت کرد.

این مقام رسمی گفت: «کره شمالی ممکن است به جای ادامه تلاش برای یافتن فرصت گفت‌وگو با آمریکا در صورت تغییر سیاست‌های واشنگتن در قبال این کشور، روابط خود را با چین و روسیه تقویت کند».

این اظهارات یک روز پس از این که استیفن بیگان، نماینده ویژه آمریکا در کره شمالی به روشنی اعلام کرد کشورش قبل از این که پیونگ یانگ به میز مذاکره باز نگردد تاریخ تعیین شده از سوی کره شمالی را نمی‌پذیرد، مطرح شد. به دنبال سکوت کره شمالی درباره اظهارات بیگان، توجهات از این پس به گردهمایی کمیته مرکزی حزب کار که برای اواخر این ماه برنامه‌ریزی شده است، معطوف می‌شود.

پیونگ‌یانگ پیش‌تر اعلام کرده بود این کشور نشست یاد شده را با هدف تصمیم گیری در خصوص مسائل مهم برگزار می‌کند و این اعلام، شائبه تغییری بزرگ در سیاست‌های آتی و احتمالا مرتبط با مذاکرات هسته‌ای کره شمالی با آمریکا را به دنبال داشت. از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۱، اولین بار است که کره شمالی نشست حزب کار را دو بار در سال برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.