ایستگاه های موقت عرضه میوه از ۲۷ تا ۳۰ آذر ماه برپا خواهد بود و میوه هایی با کیفیت بالا و به قیمت میدان بار عرضه خواهند شد. قیمت میوه های اصلی مرتبط با شب یلدا و آجیل از سال گذشته کمتر است.

تمهیدات ویژه ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت ها/ توزیع میوه به نرخ میدان بار در سطح شهر / آجیل از سال گذشته ارزان تر شده است

برگهای تقویم گواه آنند که این روزها نفس های پاییز به شماره افتاده است. به زودی پاییز مجبور خواهد شد از تخت طبیعت فرود آید و در مقابل دیدگان یلدا جای خودش را به زمستان دهد. طولانی ترین شب سال در راه است و مطابق رسمی کهن، ایرانیان این شب را در کنار بزرگترها جمع شده و به پایان می رسانند. بزرگترها نیز از مهمانان خود با آجیل و شیرنی و میوه پذیرایی می کنند.

با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی آذرماه، جلسه ستاد تنظیم بازار در محل فرمانداری مشهد، تشکیل شد. در این ستاد تمهیدات ویژه ای برای عرضه میوه به قیمت مناسب و نظارت و بازرسی از اصناف مختلف برای جلوگیری احتمالی ازگران فروشی در نظر گرفته شده است.

ایجاد مکانهای موقت توزیع میوه در سطح شهر به قیمت میدان بار

مدیرعامل سازمان میادین میوه تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد به خبرنگار قدس آنلاین گفت: تعدادی جایگاه عرضه میوه به صورت موقت در سطح شهر راه اندازی و تجهیز شده اند. از جمله می توان به برپایی ایستگاه های موقت عرضه میوه در بوستان وفا، امامت و کوچه عیدگاه اشاره کرد و احتمال افزایش این تعداد بسیار زیاد است. اگر شرکت تعاونی میدان بار آمادگی همکاری با سازمان میادین شهرداری را داشته باشد جایگاه های بیشتری به این موضوع اختصاص داده خواهد شد.

بهروز کیانی ادامه داد: تصمیم بر این است میوه هایی که مناسب شب چله هستند در ایستگاه های مورد اشاره توزیع شوند. انار، پرتقال، نارنگی، سیب و هندوانه میوه هایی هستند که در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه های موقت عرضه میوه از ۲۷ تا ۳۰ آذر ماه برپا خواهد بود و میوه هایی با کیفیت بالا و به قیمت میدان بار عرضه خواهند شد.

وی ابراز داشت: در روزهای پایانی آذر ماه فروشگاههای ارزاق شهرداری و بازارهای میوه شهرداری نیز به طور ویژه به همشهریان خدمت رسانی خواهند کرد. در این مراکز نیز میوه های نام برده شده همانند ایستگاه های موقت عرضه میوه، به قیمت میدان بار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: در فروشگا های ارزاق شهرداری از ۲۷ تا ۳۰ آبان، به جز اقلامی مانند قند و شکر و روغن و برنج که جزء اقلام تعزیراتی هستند تمامی اجناس با حداقل بیست و تا حداکثر پنجاه درصد تخفیف ارائه خواهند شد.

وی بیان داشت: در برخی از فروشگاه ها غرفه های آجیل وجود داشته و همشهریان می توانند آجیل مورد نیاز شب چله خود را خریداری کنند اما شهرداری مشهد، نگاه ویژه و خاصی به مانند میوه بر آجیل ندارد و ارائه آجیل به صورت معمول خواهد بود.

آجیل از سال گذشته ارزان تر شده است / آماده باش ستاد ویژه تنظیم بازار در شب یلدا

کارشناس مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صمت خراسان رضوی نیز در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: در راستای کنترل قیمت میوه، بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت در میدان بار حضور داشته و قیمت ها را با جدیت کنترل می کنند.

سید مهدی مقدسی افزود:همچنین این بازرسان بر نحوه صدور فاکتورهای خرید و فروش میوه که برخی به صورت ظاهری و برای دور زدن قانون از آن استفاده می کنند نظارت خواهند کرد تا از ثبت قیمت نادرست بر فاکتورها جلوگیری شود. با این کار بهانه ای برای خرده فروشان باقی نخواهد ماند و می توان بر فروش میوه با سود حداکثر تا ۳۵ درصد در میوه فروشی های سطح شهر کنترل بهتری انجام داد.

وی تصریح کرد: در آخرین روزهای فصل پاییز طرح ویژه فروش شب یلدا شروع به کار کرده است. در این طرح قرار است میوه فروشان، با حداکثر دریافت ۱۰ درصد سود میوه های خود را به فروش برسانند. تاکنون ۵۰ واحد خرده فروش در طرح ویژه فروش شب یلدا اعلام آمادگی کرده اند. این میوه فروش ها زیر نظر اتحادیه و با نصب بنری بر سردر مغازه خود در سطح شهر مشخص خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه نظارت و کنترل قیمت ها اقدامات لازم در سه محور برنامه ریزی شده است، گفت: اولین قسمت، اتحادیه ها هستند که مقرر شده است کمیسیونهای بازرسی و رسیدگی به شکایات کاملا فعال و پیاپی بازدیدهای میدانی داشته باشند. آنها موظفند گزارش مستند و دقیق را به واحد نظارت و بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی ارائه دهند.

وی اضافه کرد: دومین قسمت اتاق اصناف است که بازرسی از اعضای مختلف اتحادیه میوه، آجیل و شیرینی را با هدف طرح نظارتی یلدا به عهده دارند. سومین بخش نیز بازرسان معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن وتجارت خواهند بود که اقدامات نظارتی با دامنه و گستره بیشتری انجام خواهند داد. در کنار این اقدامات شاهد حضور شعبه سیار تعزیرات حکومتی خواهیم بود که تیم های بازرسی را همراهی خواهند کرد.     

مقدسی عنوان کرد: در راستای کنترل ویژه بازار، فرماندار مشهد نیز برنامه ای را اعلام کرده که مطابق آن، از ظهر روز ۳۰ آبان تا پایان شب، سازمان صنعت و معدن و تجارت، اتحادیه های بارفروشان، میوه فروشان و آجیل و شیرنی به همراه تعزیرات حکومتی در آماده باش کامل خواهند بود.

وی ابراز داشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته اکنون قیمت میوه های اصلی مرتبط با شب یلدا و آجیل از سال  گذشته کمتر شده است. همچنین باید گفت که قیمت ها در اکثر کالا ها و اجناس در خراسان رضوی به نسبت متوسط کشوری دارای نرخ پایین تری است.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.