رئیس دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی در ویژه برنامه تجلیل از شیخ زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه در حرم مطهر رضوی گفت: مستکبران از وحدت مسلمانان هراس دارند و هر آینه خوی استعماری در قلب و رگشان می‎تپد.

دشمن از وحدت مسلمانان هراس دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیین تجلیل از شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی  با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با قرائت زیارت امین الله توسط جعفر ملائکه آغاز شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، خانواده شیخ زکزاکی، برخی از مسئولان استانی و آستان قدس رضوی، طلاب و دانشجویان برگزار شد، حجت الاسلام دکتر عباسی رئیس دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی به ایراد سخنرانی و میثم مطیعی به قرائت دعای توسل پرداخت.
حجت الاسلام عباسی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی پیوسته به دنبال گسترش معارف دینی و برافراشتن پرچم حمایت از مظلوم بود، عنوان کرد: در سال‌های اخیر این مجاهد فداکار با وضعیت بیماری شدید در حبس و حصر دشمنان است و مدعیان حقوق بشر در این راستا حرکتی نکرده و با وجود اینکه دادگاه حکم به بی‌گناهی شیخ زکزاکی داده است باز هم این بزرگ مرد را به زندان انداخته‌اند.
وی با اشاره به اینکه کشور نیجریه پر جمعیت‎ترین کشور آفریقاست، گفت: طبق آمارهای رسمی و غیر رسمی بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از مردم کشور نیجریه را مسلمانان تشکیل داده‌اند.
رئیس دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی ادامه داد: نیجریه پیش از رسیدن به استقلال در سال ۱۹۶۰، زمانی طولانی تحت استعمار انگلیس قرار داشت. در این دوران منابع طبیعی و زیرزمینی این کشور به انگلستان که در حال صنعتی شدن بود، منتقل شد.
وی افزود: شیخ زکزاکی در سال ۱۳۳۲ در شمال نیجریه به دنیا آمد و علاوه بر تحصیلات خود، دروس دینی را نیز در شمال نیجریه، در شهر کانو آموخت. وی در سفر به پاریس در سال ۱۳۵۷ با امام خمینی(ره) دیدار کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه قم شد.

فعالیت‌های شیخ زکزاکی

عباسی تأسیس مؤسسه الشهدا با هدف رسیدگی به فرزندان شهدا و یتیمان، تأسیس مؤسسه خیریه الزهرا(س) با هدف ارائه خدمات اجتماعی و عمرانی و تأسیس مرکزی با هدف ارائه خدمات درمانی و آموزشی را از اقدامات شیخ زکزاکی برشمرد و اعلام کرد: شیخ زکزاکی در مقوله فعالیت فرهنگیِ مسالمت آمیز، ابتدا با جذب ده‌ها نفر کارش را آغاز کرد و این تعداد در دهه ۱۳۹۰ به میلیون‌ها نفر پیرو مکتب اهل بیت(ع) رسیده است.
به گفته وی سه فرزند شیخ زکزاکی، در حمله نیروهای نظامی نیجریه به راهپیمایی روز قدس ۱۳۹۳ شهید شدند و خودش نیز در حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیة الله در شهر زاریا در اربعین ۱۳۹۴ بازداشت و زندانی شد.

مستکبران هیچ وقت به فکر ما نبوده و نیستند

رئیس دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی خطاب به جوانان گفت: مستکبران هیچ وقت به فکر ما نبوده و نیستند و فقط می‌خواهند بین مردم اختلاف بیاندازند، آنها از وحدت مسلمانان هراس دارند و هر آینه خوی استعماری در قلب و رگشان می‎تپد.
وی تاکید کرد: اگر کسی دل به خنده و یاری دشمنان و غربی‎ها خوش کرده، سخت در اشتباه است و باید به توان ملی روی بیاورد.
عباسی با اشاره به آیه «وَإِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ» گفت: طبق فرموده قرآن اگر گروهی در راه حق برای دین خدا از ما یاری خواستند باید به آنها کمک کنیم و این همان فلسفه حمایت ملت ایران از مظلومان جهان است.

هراس دشمن از شنیده شدن صدای مظلوم

وی خاطرنشان کرد: امروز امپراطوری ظلم و ستم با رسانه‌های عظیم خود سعی می‌کند تا صدای مظلومان و حامیان مظلومان را کسی نشنود، در حالی که با صبر و استقامت ملت شریف ایران و افرادی چون شیخ زکزاکی قدرت آن ها رو به افول است.
رئیس دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد همه اتفاقات منطقه و کشورهای اسلامی را یک جنگ قبیله‌ای و اختلاف مذهبی نشان دهد، گفت: اگر این اتفاقاتی که برای شیخ زکزاکی و خانواده ایشان رخ داد برای یک صهیونیستی پیش می‌آمد مستکبران گوش جهانیان را برای عدالت‎خواهی پر می‎کردند لذا ما هم نباید سکوت کنیم.

منبع: استان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.