وزیر دفاع آمریکا گفت که صرفنظر از رسیدن به توافق با طالبان، واشنگتن خواستار کاهش سطح نیروها در افغانستان است تا این نیروها را برای مقابله و رقابت با چین به منطقه اقیانوس هند و آرام منتقل کند.

 وزیر دفاع آمریکا: با توافق یا بدون توافق با طالبان نیروها در افغانستان را کاهش می‌دهیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پس از آغاز مجدد گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان برای رسیدن به یک توافق سیاسی، رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که دولت ترامپ در نظر دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی فرمان کاهش نیروهای مستقر در افغانستان را اعلام کند.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا درباره کاهش نیرو به خبرنگاران گفت که ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان معتقد است که می‌تواند سطح نیروها را کاهش دهد.

اسپر گفت که این ژنرال آمریکایی مطمئن است که با نیروهای کمتر نیز می‌تواند ماموریت مبارزه با تروریسم و آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان را انجام دهد.

به گزارش «فرانس 24»، وزیر دفاع آمریکا در توضیح تمایلش جهت کاهش نیروهای مستقر در افغانستان اظهار داشت: من می‌خواهم شمار نیروها را کاهش دهم تا این نظامیان یا به خانه بازگردانده شوند، یا آموزش دیده و برای ماموریت‌های جدید فرستاده شوند و یا نیز به منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام اعزام شوند تا با بزرگترین چالش ما یعنی چین مقابله کنند.

اسپر ادامه داد: در نهایت بهترین راه‌حل برای افغانستان یک توافق سیاسی بین دولت و طالبان است و فکر می‌کنم که با توافق و یا بدون توافق سیاسی می‌توانیم نیروها را کاهش دهیم.

وزیر دفاع آمریکا گفت که هنوز دستور کاهش نیروها را صادر نکرده است، این موضوع مسئولیت رئیس جمهور بوده و در نهایت توسط ترامپ اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید

رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته گفته بود که در نظر دارد تا سطح نیروها در افغانستان را به 8 هزار و 600 نیرو و یا کمتر از آن کاهش دهد.

ترامپ در سفر اخیرش به افغانستان نیز خواستار اعلام آتش‌بس توسط طالبان شده بود اما با وجود از سرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان پس از 3 ماه توقف سطح خشونت‌ها کاهش نیافته و درگیری‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.