اتحادیه‌های کارگری فرانسه که چند روزی است در این کشور دست به اعتصاب و اعتراضات گسترده زده‌اند، اعلام کردند هیچ آتش‌بسی در اعتراضاتشان به مناسبت سال نو وجود نخواهد داشت.

اتحادیه‌های کارگری فرانسه: آتش‌بسی در کار نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، اعتصاب در فرانسه همچنان ادامه دارد. اتحادیه‌های کارگری فرانسه اعلام کردند هیچ آتش‌بسی در اعتراضاتشان به مناسبت سال نو وجود نخواهد داشت. بنا بر اعلام وزارت کشور روز سه‌شنبه در سومین تظاهرات گسترده از آغاز اعتراضات، ۶۱۵ هزار نفر و بنابر اعلام کنفدراسیون عمومی کار یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شرکت کردند.

همه اتحادیه‌های کارگری بزرگ فرانسه در تظاهرات روز سه‌شنبه حضور داشتند. عوامل کنفدراسیون عمومی کار و اتحادیه نیروی کارگری در کنار هم در راس این اعتراضات بودند. مطالبات اتحادیه‌های کارگری تغییری نکرده است. آن‌ها همچنان لغو اصلاحات بازنشستگی را خواستارند.

«فیلیپ مارتینز» دبیرکل کنفدراسیون عمومی کار در این باره گفت: دولت می‌خواهد اوضاع سر و سامان یابد و ما هم کاملا موافقیم. حالا دولت باید طرح اصلاحات را متوقف کند و سپس ما مذاکره می‌کنیم. ما پیشنهاداتی داریم که هیچ کس نمی‌تواند آن را انکار کند. آن‌ها از ما می‌خواهند راه حلی بیایم. ما راه حل را داریم و حالا آن‌ها باید آن را اجرایی کنند.

اتحادیه‌های کارگری در ظاهر متحد شده‌اند زیرا همه آن‌ها مواضع مشترکی ندارند. کنفدارسیون دموکراتیک کار که به عنوان یک اتحادیه اصلاح‌طلب شناخته می‌شود، با نظام جامع بازنشستگی مخالفتی ندارد، اما با تعیین سن ۶۴ سالگی به عنوان سن بازنشستگی مخالف است. «لوران برژه» دبیرکل این کنفدراسیون می‌گوید طرحی که دولت پیشنهاد کرده است یک خط قرمز عمده دارد و آن سن بازنشستگی است. همه کسانی که اصلاحاتی برابر و عادلانه می‌خواهند باید به خیابان بیایند تا نشان دهند این سن بازنشستگی را که به طور وحشتناکی ناعادلانه است، نمی‌خواهند.

با هدف تلاش برای خروج از بحران، شرکای اجتماعی قرار است روز چهارشنبه با ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه دیدار کنند و مذاکرات دو جانبه داشته باشند.

یکی دیگر از نشانه‌های تشدید این درگیری میان دولت و معترضان، قطع برق بسیاری از خانه‌ها و ساختمان‌ها در سراسر فرانسه است. این ساختمان برای مدتی کم و بیش طولانی از داشتن برق محروم شدند. کنفدراسیون عمومی کار مسئولیت این کار را برعهده گرفت و اعلام کرد شرکت‌های بزرگ را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.