رئیس اداره تعاون روستایی تایباد گفت: یک سوم زعفران تحویلی به سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی از کشاورزان تایبادی خریداری شده است.

یک‌سوم خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی از کشاورزان تایبادی است

به گزارش قدس آنلاین، باقر خدادادی اظهار کرد: از ابتدای طرح حمایتی خرید زعفران تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زعفران خشک از کشاورزان تایباد خریداری شده است.

وی با اشاره به استقبال ۵۰ درصدی کشاورزان تایبادی از طرح خرید حمایتی زعفران افزود: این طرح برای دومین سال در این شهرستان اجرا می‌شود و تا پایان آذر ماه ادامه دارد و استقبال کشاورزان نسبت به سال گذشته بسیار خوب بوده است.

خدادادی بیان کرد: از آغاز این طرح به دلیل استقبال کشاورزان مراکز خرید زعفران حمایتی در تایباد و باخرز به صورت مستقل شده و در تایباد روزانه بالغ بر ۳۰۰ کیلوگرم زعفران خشک و مرغوب در این شهرستان خریداری می‌شود.

وی گفت: پس از تایید نهایی زعفران‌ها براساس نوع کیفیت دسته‌بندی شده و به مرکز سازمان تعاون روستایی استان ارسال می‌شود پس از آن ۳۰ درصد مبلغ کارشناسی زعفران تایید شده به کشاورزان و ۷۰ درصد باقی‌مانده نیز طی عقد قرارداد در مدت کوتاهی پرداخت می‌گردد.

رئیس اداره تعاون روستایی تایباد مطرح کرد: سال گذشته هفت تن زعفران خشک در طرح حمایتی خرید زعفران از  کشاورزان تایباد خریداری شد و امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۴ تن از این محصول خریداری شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی در تایباد کشت زعفران یکی از محصولات پرطرفدار در این منطقه به شمار می‌رود و اکنون این شهرستان ۶ هزار و ۸۵۰ هکتار سطح زیرکشت زعفران دارد و سالانه بیش از ۲۰ تن زعفران تولید می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.