معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از آخرین تصمیمات برای تأمین کسری ۶۰ واگن در خط یک قطار شهری خبر داد.

از تصمیم تأمین کسری ۶۰ واگن تا موقعیت دستگاههای حفار خط ۳

علی محمدزاده/

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از آخرین تصمیمات برای تأمین کسری ۶۰ واگن در خط یک قطار شهری خبر داد.

دکتر خلیل‌الله کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: هر چند بر اساس قانون، واردات واگن قطارهای شهری به نوعی ممنوع شده و قرار است ۲ هزار دستگاه واگن در داخل تولید شود اما قرار شده واگن‌های مورد استفاده در قطار شهری شهرهای مشهد و کرمانشاه با رایزنی‌های صورت گرفته وزارت کشور از ممنوعیت اعلامی استثنا شوند.

وی افزود: بر همین اساس از طریق استانداری مکاتباتی با وزارت کشور صورت گرفت که در نهایت با بررسی فنی کارشناسان وزارت کشور این موضوع تأیید شد و به استناد اطلاعات رسیده معاون عمرانی وزیر کشور مجوز این مسئله را صادر کرده که باید به تأیید وزیر کشور برسد.

وی ادامه داد: لذا پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک این موضوع به استانداری خراسان رضوی و در ادامه به شهرداری مشهد ابلاغ شود و پس از آن باید مجوز واردات را بگیریم که تأیید شورای اقتصاد هم ضمیمه خواهد شد.

کاظمی اظهار کرد: اعتبار لازم برای ۶۰ دستگاه واگن رقمی افزون بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به الزام به تأمین این مبلغ از محل منابع شهرداری مشهد تصمیم گرفته شد تا در مدت چهار سال (سالانه ۳۲۵ میلیارد برای خرید ۱۵ واگن) این تعداد واگن خریداری شود لذا در لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری ردیف خاصی برای این موضوع دیده شده که تأمین وام هزار میلیاردی اصلی‌ترین اقدام است.

معاون عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در خصوص آخرین وضعیت سایر خطوط قطار شهری نیز گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۱۰ واگن دیگر به تعداد واگن‌های خط ۲ اضافه خواهد شد که به شرایط متناسب با نیازهای این خط خواهیم رسید و کمبودی نخواهیم داشت.

وی افزود: حفاری خط ۳ نیز با جدیت در حال انجام است و هم اکنون در تونل غربی پس از خروج دستگاه حفار در ایستگاه امامت که اوایل آبان ماه بود دستگاه پس از سرویس‌های فنی مجدداً به داخل تونل برگشته و ۱۱۳ متر از محل ایستگاه فاصله گرفته است.

در تونل شرقی خط ۳ هم دستگاه حفار در فاصله ۲۵۰ متری پایانه امام رضا(ع) قرار دارد که تا کمتر از دو ماه دیگر از ایستگاه پایانه خارج می‌شود که پس از سرویس‌های فنی مجدداً به حفاری ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.