خراسان شمالی-استاندار خراسان شمالی از عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی برای معرفی پروژه های اقتصاد مقاومتی بدون در نظر گرفتن شاخص های تعریف شده انتقاد کرد و همچنین از سفر قریب الوقوع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته آینده به این استان خبر داد.

انتقاد استاندار از عملکرد مدیران در معرفی پروژه های اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در شصت و پنجمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: در جلسه اقتصاد مقاومتی قبل که بیست روز گذشته برگزار شد از مدیران اجرایی استان خواستم با شاخص های اقتصاد مقاومتی پروژه های حوزه خود را تطبیق بدهند و بر اساس آن گزارش دهند.

وی با انتقاد از نبود نگاه عمیق مدیران به پروژه های اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: مدیران مسیر خواسته شده را طی نکردند و بار دیگر به بیان توضیحات نحوه فرآیند تولید پرداختند.

وی افزود: تاثیر اجرای این پروژه ها بر نرخ بیکاری زنان و جوانان، شاخص سرمایه گذاری، سهم صادرات استان، سهم تولید ناخالصی داخلی استان، بهره وری انرژی، نرخ جینی، گردشگری داخلی و خارجی باید با عدد و رقم مشخص باشد.

شجاعی مطرح کرد: تعیین تاثیر کمی پروژه ها بر اساس شاخص های تعریف شده کار سختی نیست و کار کارشناسی و فنی می خواهد.

وی گفت: دستگاه های اجرایی دارای پروژه اقتصاد مقاومتی باید با کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی نشست داشته باشند چرا که با خود نشست بخش های دولتی در واقع پیمودن همان مسیر قبلی است و اتفاق جدیدی رخ نمی دهد.

شجاعی با تاکید بر تلفیق تجارب علمی، عملی و قانونی حوزه های دانشگاهی، بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی، بیان کرد: اگر در بخشی برای اجرای یک پروژه اقتصاد مقاومتی جهت بهره مندی از تجربه ظرفیت بخش خصوصی، به خوبی کار نشده باشد می توانیم از کمیسیون های تخصصی ملی کمک بگیریم.

وی از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این استان در هفته آینده خبر داد و یادآور شد: وزیر بهداشت وزیر معین استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

دکتر محمدعلی شجاعی تصریح کرد: در این سفر مباحث حوزه پزشکی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان را پیگیری می کنیم تا با ارائه مستندات و دلایل کافی و محکم برای اجرای پروژه ها وزیر بهداشت در سطح ملی پیگیر امور باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.