سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری نیشابور در رابطه به عدم اسکان شهرداران و اعضای شورای شهر در محل خدمت گفت: متاسفانه این موضوع متابه هست و در اکثر شهرهای کشور این موضوع هست و عملا نمی‌توانند در برابر این موضوع اقدام خاصی را انجام دهند.

نادیده گرفتن قانون برای اسکان شهرداران در محل خدمت

به گزارش قدس آنلاین، محمود گیاهی گفت: با توجه به قانون در موضوع دهیاری‌ها، نحوه فعالیت آن‌ها حالت‌های مختلف می‌توانند داشته باشند.

وی تصریح کرد: برخی دهیارها به صورت پاره وقت، چند روستایه و دائمی هستند و قطعا وقتی قصد مدیریت چند جا را دارد اسکان در کدام محل دیگر مهم نیست.

وی در پاسخ به دلایل حضور برخی دهیاران در خارج از شهرستان خاطر نشان کرد: این موضوع برای دهیاری‌ها مخصوصا مشخص نیست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان نیشابور با اشاره به وضعیت اعضای شورای شهر شهرهای اقماری خاطر نشان کرد: متاسفانه این موضوع متابه هست و در اکثر شهرهای کشور این موضوع هست و عملا نمی‌توانند در برابر این موضوع اقدام خاصی را انجام دهند.

گفتی است که به استناد تبصره ۲ ذیل ماده ۲۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در مصوبه ۷۵/۳/۱ که بیان می‌کند اعضای شوراها باید در محدوده حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار نماید. تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد و همچنین تبصره ذیل ماده ۳ آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها (مصوب ۷۸/۱/۱۱ هیأت وزیران) که بیان می کند شورا موظف است بلافاصله پس از قطعیت یافتن خروج عضو از شورا مراتب را به فرمانداری ذی ربط به طور کتبی گزارش دهد تا فرماندار از عضو علی البدل شورا با احتساب رأی وی دعوت به شرکت در جلسات و صدور کارت شناسایی نماید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.