سخنگوی دولت گفت: وزیر کشور در گزارش به هیات دولت از تایید ۹۱درصد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی خبر داد.

۹۱ درصد داوطلبان مجلس در هیأت‌های اجرایی تأیید شدند

قدس آنلاین: «علی ربیعی» ، اظهار داشت: وزیر کشور در جلسه امروز هیأت دولت گزارشی از روند ثبت‌نام و بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: بنابراین گزارش ۱۶ هزار و ۳۳  نفر برای انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام و  از این تعداد ۸۴۸ نفر در طول دوره ۱۰ روزه بررسی انصراف خود را اعلام کردند.

وی اضافه کرد: از ۱۵هزار و ۱۸۵ نفری که با استعلام از مراجع چهارگانه صلاحیت آن‌ها بررسی شد، ۹۱/۲ درصد (معادل ۱۳ هزار و ۸۴۹ نفر) واجد صلاحیت داوطلبی در انتخابات مجلس تشخیص داده شدند. بر این اساس در مجموع ۸/۸ درصد (هزار و ۳۲۶ نفر) نیز به دلایل مختلف واجد صلاحیت تشخیص داده نشدند. 
اعضای هیأت دولت با تشکر از عملکرد وزارت کشور تا این مرحله از انتخابات، بر ضرورت برگزاری انتخابات امن و با مشارکت مردم بالا تأکید کردند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای تعیین ۲۹۰ کرسی برگزار می شود. همچنین در این روز مردم ۵ استان تهران، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی و فارس هم با حضور در پای صندوق های رای، ۷ نماینده خود را در مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌کنند. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.